Personlig assistent till kvinna i Västerås

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Västerås. Vår kund är en kvinna i medelåldern med ALS.


Som personlig assistent hos henne kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser vilket omfattar till exempel personlig omvårdnad, hushållssysslor och vardagliga aktiviteter i och utanför hemmet.

Vi söker dig som är intresserad av att hoppa in vid ordinarie assistenters sjukdom eller frånvaro så som semester. Arbetspassen kommer att variera då kunden har assistans dygnet runt, men 12h pass är vanligt. Det är mycket viktigt att du är flexibel och kan tänka dig att komma in och arbeta med kort varsel.

Det är ett krav att du som söker tjänsten har tidigare erfarenhet eller utbildning inom vård och omsorg. Tidigare erfarenhet av PEG är meriterande.

Vi vill att du som söker tjänsten bor i Västerås, är ansvarfull, lojal, lyhörd och inte har några problem med cigarettrökning.

Som person är det viktigt att du är trygg och stabil samt har en positiv grundinställning till arbete med människor. Vi ser helst kvinnliga sökanden mellan 20-50 år men stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Körkort är lämpligt men inget krav. Mer information fås vid en eventuell intervju.



Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Vi på humana arbetar efter våra värdeord engagemang, glädje och ansvar.
Känner du att du delar våra värdeord och vill vara med och göra skillnad varje dag? Välkommen med din ansökan.




Körkort: B körkort är meriterande men inget krav.

Arbetstid / Varaktighet: Timanställning. Varierande dag, kväll och helg.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Kontaktperson: Sofia Wikman



På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 1 juli 2016

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

Personliga assistenter till 7-årig flicka

Personliga assistenter till 7-årig flicka

27 november 2024