OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sydassistans AB har sedan starten 1994 anordnat personlig assistans i södra Sverige. En av våra uppgifter som assistansanordnare är att vara arbetsgivare åt våra uppdragsgivares personliga assistenter. Vi arbetar för att våra uppdragsgivare, trots en funktionsvariation, ska kunna leva ett så normalt liv som möjligt. I dagsläget sysselsätter vi ungefär 350 personliga assistenter.
Start 1 augusti!
För en av våra uppdragsgivare i Malmö söker vi nu personliga assistenter som kan arbeta på tjänst.
Vår uppdragsgivare är en positiv 55-årig kvinna som på grund efter en hjärnskada, behöver assistans dagtid, kvällar och helger. Kvinnan behöver hjälp med det mesta i sin vardag, såsom att ta av och ta på sig kläder personlig hygien, hjälp med att kommunicera, laga mat, ta hand om hemmet, delta i aktiviteter, promenader, förflyttningar etc. Kvinnan använder rullstol och behöver hjälp med alla förflyttningar. Samtliga förflyttningar sker med lift. Uppdragsgivaren har en katt och du kan därför inte vara allergisk.
Du som söker tjänsten ska vara ansvarsfull, positiv, ha ett genuint intresse av att hjälpa andra människor. Som personlig assistent måste du vara flexibel, eftersom arbetet betyder att du hjälper en annan människa att leva sitt liv på sitt eget sätt.
Din arbetsplats är där uppdragsgivaren befinner sig, vilket betyder att vid eventuella besök till släkt och vänner, promenader, handling och andra aktiviteter blir vistelsestället din arbetsplats för stunden.
Schematiderna är förlaga kl. 08.00 till kl. 19.00 med en timmes lunch.
Ansökning enbart via hemsidan. Rekrytering sker löpande.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Uppdragschef Angela Bejmo
040-160500
VD Anders Persson
040-160500