OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en personlig assistent till en glad kvinna med ett ungt sinne som bor i centrala Stockholm.
Kunden kommer att åka till Italien i början på juli och stanna i 3,5 månad, det är viktigt att du som söker tjänsten som hennes personliga assistent har möjlighet att följa med på resan. Du kommer att ha ett eget rum i kundens hus. Arbetstiderna är flexibla men du kommer att arbeta ca 40h i veckan.
Kunden tycker mycket om att vara ute. Hon sitter i rullstol och som hennes personlig assistent kommer du att vara till hjälp där funktionsnedsättningen sätter gränser. Det innebär att arbetsuppgifterna bland annat omfattar omvårdnad, matintag, hygien, förflyttningar och tillsyn.
Vem vi söker
Vi tror att du som söker tjänsten är initiativtagande, tycka om sitt arbete, ansvarfull, glad och flexibel. Gillar att göra olika aktiviteter. Du har en känsla för när du ska hjälpa till och när du ska hålla dig i bakgrunden. För att bli aktuell i rekryteringen krävs följande:
- Har erfarenhet som personlig assistent.
- Du är helt rökfri
Det är meriterande om du har erfarenhet av rullstol och taklift. Ett plus är om man kan italienska. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Varaktighet: Vikariat med start omgående till 2024-07-31 på 100%
Arbetstid: Heltid kl 9-14 eller (rullande schema) 14-20 + varannan helg 9-20
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Ansökan: Din ansökan kommer läsas av personal vid Humana, av kunden och dennes anhöriga. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult