OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Nu söker vi en personlig assistent till en trevlig kvinna som bor strax utanför Uppsala. Hon bor tillsammans med sin familj och har 4 barn varav den yngsta är 5 år gammal. Hon har Ehler-Danlos syndrom, vilket också 2 av hennes barn har. Detta medför att hon behöver en assistent för att ej belasta henne.
Om tjänsten
Behovet kan skifta från dag till dag, men hon behöver en assistent som kan hjälpa henne med personlig hygien, hushållssysslor och följa med henne på aktiviteter som till exempel rehabilitering och läkarbesök. I assistentens arbetsuppgifter ingår det även att hjälpa henne med barnen.
Vi söker nu en personlig assistent till en tjänst på ca 95%. Man jobbar 38h/veckan fördelat på 3 dagar. Måndag 7 - 21, onsdag 7 - 21 och fredag 7 - 17.
Vem vi söker
Erfarenhet av arbete inom vården eller personlig assistans är en merit men inget krav, lämplighet går före erfarenhet. Det viktigaste är att du är en glad och positiv person som tycker att det är stimulerande att arbeta med människor och visar ett intresse för vår kund och hennes funktionsnedsättning. Det är viktigt att du som assistent förstår vikten av respekt för familjeliv och att du känner dig bekväm med hushållsuppgifter.
Det är viktigt att du som assistent pratar bra svenska och är en tålmodig och ansvarsfull person som gillar barn. Då personlig hygien är en del av arbetsuppgifterna ser vi gärna kvinnliga sökanden.
För att bli aktuell bör du:
-Ej ha djur eller komma i kontakt med djur då kunden är allergisk och då framförallt hästar.
-Körkort är ett krav och det är ett plus om du har egen bil då vår kund bor cirka 2 km från närmsta busshållplats
Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning
Lön: Fast lön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse.
Ansökan:Din ansökan kommer läsas av personal vid Humana, av kunden och dennes anhöriga. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Utbildning
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personliga assistent och kund.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/Blanketten du ska välja heter Arbeta med barn med funktionsnedsättning (442.9).
Vill du vetamer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult