OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kunden är en glad tjej i 28-årsåldern som lever ett aktivt liv med hjälp av sina assistenter. Hon bor i egen lägenhet i centrala Lysekil. Hennes intressen är att bada i badhuset, lyssna på musik att vara ute och på promenad, shoppa, fika och allt annat som unga tjejer gör.
Vår kund har autism och en utvecklingsstörning som gör att hon behöver rutiner, stöd och hjälp med allt i sin vardag som exempelvis vid matlagning, måltider och hygienmoment etc. Hon har inget tal utan kommunicerar via bilder och ditt arbete som assistent åt vår kund går ut på att vara hennes " livscoach", motivera och stödja henne i vardagen.
Du som söker bör ha erfarenhet/utbildning av lågaffektivt bemötande, vara flexibel, lugn men ändå aktiv och trygg som person. Det viktigaste av allt är ändå att det ”klickar” mellan dig och vår kund och hennes team som hon har runt omkring sig, därför kommer vi att lägga mycket stor vikt på personlig lämplighet.
Kvalifikationer:
- Önskvärt är att du har vård/omsorgsutbildning eller erfarenhet
- Vår kund önskar kvinnlig assistent
- Goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
- Har du körkort är det positivt.
Arbetstid/Varaktighet: En tjänst på ca 55%. Arbetstiderna varierar mellan varadagar dagpass 09:00-18:00 och kväll/natt 18:00-09:00 alt 12:00/13:00-09:00 (5,5 tim väntetid på natten).
Vi ser gärna att du har möjlighet att hoppa in och arbeta extra vid ex sjukfrånvaro och semester.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt
kollektivavtal.
Tillträde: Mitten av augusti. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult