OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Humana Assistans kommer snart att få en ny kund och vi letar efter ett gäng glada och positiva assistenter så att vi kan skapa ett bra arbetsteam runt och tillsammans med honom. Är det dig vi söker?
I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Vår kund är en man på 55 år som bor i Majorna. Han har en ryggmärgsskada sedan en olycka. Du kommer att vara kundens förlängda armar och ben. Som hans assistent kommer att få hjälpa till med allt som kan tänkas uppkomma i hans vardag som påklädning och personlig omvårdnad samt andra vardags och hushållssysslor.
Kunden har ett sommarställe i Lidköping där han gärna spenderar sin tid då och då. Du som hans assistent kommer att få följa med honom dit och arbeta där på plats. Intressen som ligger kunden varmt om hjärtat är att vara ute i naturen och fotografering, samt fotboll och hockey.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad:Heltidstjänster. Du arbetar dygnspass med väntetid/jour på natten.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Tjänstens start är 1:e maj. Anställningen är en SLUV (så länge uppdraget varar)
Vem är du?
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som assistent och hjälpa en annan människa i vardagen. Du är ansvarsfull, plikttrogen, flexibel och har ett glatt humör och båda fötterna på jorden. Då det förekommer förflyttningar flera gånger om dagen så behöver du vara i bra fysisk form. Personkemin mellan dig och vår kund kommer vara avgörande i denna rekrytering och går före utbildning och erfarenhet. Vi ser gärna att du som söker är flexibel och kan följa med kunden till hans landställe i Lidköping och arbeta på plats där.
För denna tjänst krävs det att du har:
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- B-körkort
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana och av kunden. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult