OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Vi söker nu en personlig assistent som vill arbeta som timvikarie till en av våra kunder i Majorna!
Om tjänsten:
Vår kund är en 55-årig man som för några år sedan drabbades av en stroke. Dina arbetsuppgifter är att hjälpa till med allt i vardagen. Arbetet består bland annat av att hjälpa till med de vanliga grundläggande behoven samt att vara med kunden vid olika aktiviteter i vardagen. Vår kund är kulturintresserad och har, bland mycket annat, intresse för litteratur, språk, film och musik. Innan hjärnblödningen arbetade vår kund som journalist, dokumentärfilmsregissör och projektledare på SVT.s samhällsavdelning. Viktigast är dock familjen samt det sociala nätverk som finns kring dem. Den allra närmsta familjen består av fru och två barn. De hemmavarande barnen är i skolåldern. Det finns också fyra vuxna barn som alla är utflugna.
Vi söker dig som:
Du som söker får gärna dela kundens intresse för kultur men det viktigaste för kunden är att personkemin stämmer överens med honom och övriga familjemedlemmar.
Då vår kund har ett stort behov av kommunikation och sociala aktiviteter är det viktigt att du som söker behärskar svenska i tal och skrift då delar av arbetet består av hjälp med kommunikation. Du behöver också ha förmåga att ta initiativ och vara lyhörd. Vi ser gärna att du har förståelse för vad det innebär att leva familjeliv med barn.
Vi ser gärna att du som söker har körkort men det är inget krav.
Du som söker bör inte vara känslig mot rök eller allergisk mot katter.
Arbetstid/Varaktighet:Timvikarie. Du kommer bli inringd vid ordinarie personals frånvaro samt vid planerad ledighet. Arbetstiderna kommer ligga varierat dagtid, kvällstid samt natt med väntetid (sovande jour) vardag och helg.
Tillträde: Omgående
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult