OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?
Om tjänsten
Uppdraget är hos en man i 60-årsåldern. Han har efter en olycka drabbats av en komplett ryggmärgsskada som innebär att trakealkanyl, respirator och hostmaskin används. Kunden kommunicerar själv med sin omgivning.
Arbetet som assistent hos denna kund innebär hjälp med alla dagliga sysslor, personlig hygien, matlagning, förflyttningar, kommunikation, aktiviteter, tillsyn och hushållssysslor. Dagliga utflykter utifrån väder planeras också. Då ni alltid är två som hjälps åt, både dag och natt, ställer det krav på dig som assistent att kunna samarbeta. Arbetstiderna är förlagda på följande vis: 8-15 15-22 22-08
Om kunden
Kunden själv beskriver sig som nyfiken och engagerad på nya saker och har inga problem att knyta kontakter med olika åldrar. Han har en positiv grundsyn på livet och intressen är bla. att läsa böcker, tidningar, lyssna på musik och att vara aktiv utifrån hans nya förutsättningar. Det kommer innebära en hel del nytt att lära med nya moderna tekniska hjälpmedel. Kunden är väldigt idrottsintresserad och vill gärna gå på fotbollsmatcher
Om dig
Du som söker ska ha en positiv inställning till livet, glimten i ögat och kunna arbeta i team. Du behärskar svenska väl i tal och skrift. Du har med fördel tidigare erfarenhet av arbete såsom: vårdbiträde, hemtjänst, undersköterska eller personlig assistent. Utbildning av hantering av ventilator, trakealkanyl, hostmaskin och slemsug kommer att genomföras av NRC - Nationellt respirationscentrum på Danderyds sjukhus samt på en klinik i Sköndal.
Omfattning:
Ett flertal tjänster både heltid och deltid
Tillträde:
Rekryteringen startar nu och utbildningen på NRC/Remeo startar tidigast 30/8
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
Om rekryteringsprocessen
Vi utgår ifrån vår värdegrund - kunskap, känsla, närhet och tillgänglighet. Det betyder att vi som arbetar på Olivia Personlig Assistans har en humanistisk människosyn och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt till vårt arbete. I vår rekryteringsprocess innebär det att vi värdesätter dessa egenskaper hos dig. Vi är övertygade om att du som söker tjänsten också delar vår vision 'Vi ger våra kunder möjligheten att leva livet fullt ut. Tillsammans skapar vi framtidens omsorg som bidrar till utveckling och mångfald i välfärden.'
- För anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
- Blir det aktuellt med anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag ur polisens belastningsregister - vilket du enkelt kan beställa här (https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/)
Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia Personlig Assistans
Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Menekse Alagöz
08-4427388
Jennie Erwing
08-522 825 51
Eva Horneij
0707-78 13 34
Camilla Larsson
018-4728001
Elisabeth Hesselgren
073-9429294
Matilda Sandberg
013-261710
Sara Axelson Sahlén
031-389 77 32
Monica Hjertstedt
018-472 8004
Ewa Ekholm
018-4728002
Anna Carlzon
0470-782600