OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en personlig assistent till en av våra kunder i Kållekärr på Tjörn!
Om tjänsten:
Vår kund är en man i 60-årsåldern som för många år sedan drabbades av en stroke. Han bor med sin sambo i lägenhet i Kållekärr på Tjörn. Idag är han ensidigt förlamad och dina arbetsuppgifter är att hjälpa till med allt som kan tänkas uppkomma i vardagen. Arbetet består bland annat av att hjälpa till med de vanliga grundläggande behoven, hushåll, mat samt att vara kunden behjälplig vid olika aktiviteter såsom träning på gymmet, handling, promenader både med manuell rullstol och permobil. Vår kund tränar mycket med sin gåstol och permobilen kör han själv.
Vi söker dig som: Vi söker dig som är mycket lugn, som är trygg i dig själv och har en stor skopa tålamod. Du har arbetat några år och får gärna ha tidigare erfarenhet av assistansyrket eller annan roll inom vård och omsorg. Vi ser gärna att du trivs i en vårdande roll. Du behöver ha B-körkort för denna tjänst och känna dig bekväm i att köra kunden i hans anpassade bil till affären, till läkaren och till andra aktiviteter.
Krav:
- Du behärskar svenska i så väl tal som skrift
- B-körkort
- God fysik
Arbetstid/Varaktighet: Tjänst 75%. Passen avser vardagar kl. 08:00-18:00 måndag, onsdag och fredag.
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult