OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Vi söker nu personliga assistenter som timvikarie till vår kund, en 11 årig pojke med Downs syndrom och autism. Han har även epilepsi, gastrostomiport för sondmatning och Chrons sjukdom. Vi söker även dig som vill arbeta som timvikarie vid behov.
Arbetstiden är dag, kväll och vaken natt, på natten finns du hos honom för övervakning av saturation, syrgas, sömnapnéer, epilepsianfall, inhalation och övrig vård. Han har även syrgas vid behov dagtid.
Pojken kan gå själv men sitter i rullstol då han har svag muskulatur och nedsatt lungkapacitet.
Som assistent följer du med honom till skolan på skoldagar och övrig tid arbetar du i hemmet.
Han kommunicerar med hjälp av bildstöd.
Vem är du?
Vi söker en lugn, stabil och glad person. Han känner sig mest bekväm med manliga assistenter.
Då han har ett stort omvårdsbehov så är det meriterande om du har erfarenhet av vård och/eller personlig assistans men det viktigaste är att ni trivs ihop.
Då det finns djur i hemmet så hoppas vi att du inte är pälsdjursallergiker.
Innan du kan påbörja anställning hos mig måste du uppvisa ett registerutdrag, läs mer nedan om hur du beställer det.
För denna tjänst krävs det att du har:
- Är rökfri
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av beskrivna områden
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Timvikariat, dag, eftermiddag/kväll och vaken natt.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivatal.
Tillträde: Omgående/enligt överenskommelse. Vi tillämpar tidsbegränsad anställning.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult