Personlig assistent till Rottne 70 %

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Personlig assistent till Rottne 70 %
Vi söker nu en personlig assistent till vår kund i Rottne, en kvinna i övre 30 års åldern med MS. Tjänsten är på deltid, ca 70 %. Vi söker även timvikarie som kan arbeta vid ordinarie assistenters frånvaro.

Vår kund är en kvinna som bor i Rottne tillsammans med man, barn och hund i en villa. Hon är glad och positiv till naturen och tycker om att baka, pyssla och att sjunga i kör. Delar du dessa intressen är detta ett stort plus. Hon arbetar deltid i Svenska Kyrkan, och som assistent här, behöver du därför känna dig bekväm med att vistas i kyrkan. 

Som assistent hos kvinnan kommer du att hjälpa till med allt det dagliga, från det nära personliga till vanligt förekommande hushållssysslor. 

Vi söker dig som är kvinna och i åldern från 25 år och uppåt. Dina främsta egenskaper är att du är glad och sprider positiv energi. Eftersom att din arbetsplats blir både i kundens hem samt på hennes egna arbetsplats, är det viktigt att du har lätt för att anpassa dig och vara bekväm i olika situationer. Vi ser gärna att du har barn själv eller vana av barn. 

Ett krav är att du har körkort, då du kommer att köra kundens bil i tjänsten. Eftersom hund finns i hemmet är det viktigt att du inte är pälsdjursallergiker.

Har du erfarenhet av vanlig massage eller taktilmassage är detta ett stort plus. 

Arbetstid - 2 veckorsschema med arbete måndag - fredag. Tiderna varierar under veckan med början tidigast kl 7.00 för dagpasset och avslut senast 22.00 för kvällspasset.

 Ansvar, Engagemang och glädje är de nyckelord som vi vill ska genomsyra ditt sätt att arbeta och ditt sätt att se på yrket som personlig assistent. Vårt uppdrag utgår från kunden och dennes behov och vi vill kunna ge bästa möjliga trygghet och frihet. Vi vill att du delar vår vision "Alla har rätt till ett bra liv" och att detta är ett yrke som du är stolt över att utföra.

Körkort: Körkort är ett krav.

Varaktighet/omfattning: Tjänsten är på 70%. Arbetstid: Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så längre uppdraget varar" samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: 1 januari eller efter överrenskommelse.

Kontaktperson: hilda.florentzon@humana.se

 


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 16 augusti 2016

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb