OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en personlig assistent till vår kund i Lidköping under sommaren. Han är en glad 35-årig kille som har glimten i ögat och bor i egen lägenhet i centrala stan. Arbetet som assistent innebär att vara honom behjälplig i sin vardag såsom hygien, matlagning, städ, tvätt, aktiviteter mm. Vår kund har en lindrig utvecklingsstörning och en grav synskada, Har du tidigare erfarenhet av syntolkning är det såklart mycket positivt!
Han är en mycket levnadsglad och positiv kille. Han har ett stort intresse för bl. a bad, musik och Tv-spel. En dag kanske ni går till badhuset och badar, nästa dag träffar ni hans kompisar eller familj. Som du förstår är det viktigt att du som assistent har en god social förmåga, är påhittig och har en stor portion med humor. Det kan även innebära att kunden vill ut och resa och då behöver han ha med sig sin assistent, så det är viktigt att du kan vara iväg hemifrån om det skulle behövas.
Vi söker nu efter en assistent som är kreativ ansvarsfull samt strukturerad. Tidigare erfarenhet av arbete som personligassistent är starkt meriterande. Som du förstår är det viktigt att det ”klickar” mellan dig och vår kund och hans familj.
Arbetet som assistent innebär att du har:
• Erfarenhet har jobbat med ungdomar med särskilda behov och av att jobba pedagogiskt.
• Erfarenhet syntolkning är det meriterande.
• Har goda kunskaper i svenska tal och i skrift.
• Att du är sim-kunnig
• Rökfri på arbetsplatsen.
• B-körkort .
• Registerutdrag.
Arbetstid/Varaktighet: Sommartjänst, ca 50%. Rullande 4 veckors schema, dag, kväll, helg och dygn kl. 13,45–08,45 och helger kl. 10-10 Vissa veckor under sommaren när kund är ledig jobbar man kl.10–10 alla dagar. (jour/väntetid på natten ca 5,5 t). Sommartjänsten kommer att tillsättas omgående och sträcker sig fram till 20 augusti. Det finns mycket goda chanser till fortsatt arbete under hösten och framåt.
Tillträde: Omgående. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.-
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult