OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Om tjänsten
Kunden är en glad 17-årig kille som bor tillsammans med sin familj i Sundsvall. Han har autism, intellektuell funktionsnedsättning, duchennes muskeldystrofi samt ADHD och är därför i behov av assistans i sin vardag.
Som personlig assistenthos honom i sommar kommer du att vara behjälplig vid matsituationer, personlig hygien, träning samt stretching, medicinhantering och aktiviteter både i och utanför hemmet. Det finns hjälpmedel i hemmet som till exempelt lift. Kunden tycker mycket om böcker, historia, geografi samt att spela tv-spel och det vore roligt om du delade något av dessa intressen med honom.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Semestervikariat med 38 timmar/ vecka under veckorna 27, 29 - tisdagen vecka 35. Aktiv tid och passen är främst förlagda vardagar med något pass som startar söndag kväll. Arbetstiden är schemalagd från kl.16:15-07:30, men kan variera något i tiderna.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: 03/07-2023
Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi ser gärna att du är en glad och social person med humor. Du är ansvarstagande, fexibel och trygg i ditt arbete. Du får gärna ta initiativ i ditt arbete och är lyhörd och tålmodig när du arbetar med kunden. Vi ser gärna manliga sökande för tjänsten.
För denna tjänst krävs det att du har:
- B-körkort
- rökfri
- god fysik
Det är även meriterande om du har:
- erfarenhet av en liknande roll
- erfarenhet av att arbeta med barn/ungdomar
- erfarenhet av autism, intellektuell funktionsnedsättning, Duchennes muskeldystrofi och/eller ADHD
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult