Personlig assistent till spännande uppdrag i kontorsmiljö

Personlig assistent till spännande uppdrag i kontorsmiljö

Arbetsbeskrivning

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Vill du jobba som personlig assistent i ett mycket intressant och trevligt uppdrag? Humana Assistans söker nu en personlig assistent som inledningsvis kan jobba 3-4 dagar i veckan samt extra vid behov till en man i Stockholm. Arbetstiderna är främst dagtid måndag-fredag förlagda mellan 08:00 – 17.00. Det finns möjlighet även till en del kvällar och helger men i denna roll ser vi dig mestadels med mannen på dennes jobb.

Arbetsdagen börjar samt slutar i mannens hem i Älvsjö. I ditt jobb som assistent kommer du följa med mannen till hans arbetsplats där en stor del av din arbetstid kommer vara förlagd. Dina arbetsuppgifter innefattar att hjälpa mannen med förflyttningar och personlig hygien och det är viktigt att du är bekväm med omsorgsarbete. I arbetet ingår även att hjälpa till med inhandling av mat samt stöttning vid måltider. Du kommer även assistera honom i hans administrativa arbete och du kommer också närvara på olika former av möten. Det är ett spännande uppdrag där blir en del i den arbetsgrupp på c:a 20 personer vilket medför en social och spännande arbetsmiljö.
Med anledning av detta ser vi gärna att du som sökande har god datorvana med kunskaper i Office-paketet, samt att du är bekväm och kan föra dig i formella sammanhang samt i fungerar väl i större grupper.

För att kunna assistera mannen med hans arbetsuppgifter är det av vikt att du behärskar svenska i både tal och skrift.
Vi ser helst att du har erfarenhet av personlig assistans eller annan form av omsorg sedan tidigare. Störst vikt läggs dock vid personkemin mellan dig och mannen.
Eftersom du följer med mannen till hans arbetsplats kan längden på dina arbetspass variera något beroende på möten mm. Jobb på annan ort kan också bli aktuellt vid tjänsteresor. Det är därmed viktigt att du som sökande har en viss flexibilitet när det kommer till din arbetstid. Det är väldigt viktigt att du som sökande håller tider.

Tjänsten är utgår från timanställning 1 månad eller 160 utförda timmar till en visstidsanställning. Som anställd är man ansluten till Kollektivavtal Bransch G som träffats mellan Almega och Kommunal.

I din ansökan vill vi att du tydliggör varför du söker just den här tjänsten samt att du berättar när du kan tillträda tjänsten.

Urval sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista annons datumet, så sök redan idag!

Välkommen med din ansökan

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2022
  • Ansök senast: 1 augusti 2022

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


23 november 2024

23 november 2024