OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi ytterligare medarbetare till vårt gäng. Kanske är du vår nästa kollega?
Om tjänsten
Jag söker nu nya härliga assistenter till mitt gäng, vi söker nu dig som kan arbeta som timvikarie vid behov. Arbetstiden är dygn kl 09.00-11.00 samt kvällspass kl 16.00-23.00.
Jag är en glad tjej på 29 år som gillar ordning och reda. Jag tycker om att laga mat och baka tillsammans med mina assistenter eller att bara ha en lugn dag i soffan med seriemarathon, kanske har du tips på en ny bra serie?
Jag bor i en lägenhet i centrala Fagersta på bottenplan med en fantasisk uteplats där jag gärna tillbringar tid med mina assistenter, kanske med en grillkväll?!
Jag har en förvärvad ryggmärgsskada till följd av en trafikolycka och därmed är jag förlamad från nacken och ner vilket gör att jag i min vardag är beroende av pålitlig och engegerade personal runt mig som kan hjälpa mig att leva det liv jag vill. Min dag består av träning, massage och jag har en anpassad buss som jag gärna tar bilturer i, dessa aktiviteter är du självklart en del av.
Jag ser gärna att du har erfarenhet av taklyft och koff-assist, vilket är en hostmaskin som man under intro kan lära sig, dina kollegor kommer hjälpa dig och lära dig bli trygg och bekväm med att hantera mina hjälpmedel.
Vem är du?
Du som assistent är glad och trevlig och har nära till skratt, du kommer bli kollega till ett glatt och bra gäng som har jobbat länge tillsammans med mig. De som jobbar här är flexibla och hoppas att du är likasinnad, de ställer upp för varandra för att vi alla ska trivas tillsammans.
Jag känner mig mest bekväm med kvinnliga assistenter och för mig är dina personliga egenskaper viktigast. För mig är det viktigt att du är lugn och trygg i dig själv.
För denna tjänst krävs det att du har:
- Har goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- Har B-körkort
Det är även meriterande om du har:
- Erfarenhet av en liknande roll
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänstgöringsgrad ca 80%. Arbetstiderna är förlagda dygn kl 09.00-11.00 med 7,5 timmars väntetid samt kväll kl 16.00-23.00. Vi tillämpar anställningsformen tidsbegränsad anställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Enligt överenskommelse
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult