OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se
Jag är en tjej på 20 år, som har funktionshindret autism samt en lätt utvecklingsstörning. Dina arbetsuppgifter är att hjälpa mig framför allt på min fritid med olika aktiviteter. Jag behöver även ha viss hjälp med hygien, dusch och viss påklädning. Matlagning och städning är arbetsuppgifter jag ibland behöver ha hjälp med. Dina arbetstider är främst förlagda till eftermiddag, kväll, journatt samt helg.
Du som söker bör vara lugn, positiv, lyhörd och flexibel. Det är viktigt att du kan anpassa dig till att jobba i mitt hem, där det också bor anhöriga. Det är viktigt för mig att du är punktlig och har en bra arbetsmoral. Önskvärt att du har erfarenhet av autism och att du kan tecken som stöd, då jag inte har verbal kommunikation. Du behöver vara lyhörd och inkännande och lära dig att känna av mitt kroppsspråk.
Det är positivt om du delar mina intressen som är att bada, bowla, surfa på internet, titta på film och gå på bio. Jag tycker om att resa och din arbetsplats kan vara för förlagd på andra orter än hemmet.
Du får inte vara pälsallergiker, då det förekommer katter i hos mig och hos anhöriga.
Vi söker en tjänst på 63%, samt timvikarier.
För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.
Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll, natt och helg, 63%. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform "så länge uppdraget varar" samt timanställning.
Lön: Fast lön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående.
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig