OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se
Jag är en tjej i 20-årsåldern som söker dig som vill arbeta hos mig som Personlig Assistent. Dina arbetsuppgifter innebär att hjälpa mig i daglig verksamhet, i hemmet samt på min fritid. Du ska vara mina förlängda armar och ben. Jag har en ryggmärgsskada och är rullstolsburen.
Du ska ha humor, ha lätt att samarbeta och kunna anpassa dig till att arbeta i någons hem.
Viktigt för mig är att Du är punktlig och plikttrogen. Det krävs också att du är lyhörd och flexibel för mig och min familj. Du får gärna vara musikintresserad och ha lätt för att ta egna initiativ. Positivt om du är påhittig och sprallig- samtidigt som du behöver ha god självkänsla och vara mogen i förhållandet till din yrkesroll. Shoppa och gå på stan hör också till mina intressen.
Om du erfarenhet av arbete med olika typer av funktionsnedsättningar eller omvårdnadsbakgrund är det en merit liksom arbete med barn och ungdomar. Önskar att du är rökfri, har B körkort och tillgång till egen bil. Du kan inte vara pälsallergiker då det finns husdjur i familjen.
Tjänsten är på 100%.
Skicka in din ansökan omgående! Vi läser ansökningar löpande.
För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara.
Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.
Körkort: B-körkort är ett krav.
Arbetstid / Varaktighet: Dagtid. Arbetstiden är 6,30-14,30, vardagar. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform - så längre uppdraget varar samt timanställning.
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående!
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator
Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig
Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig