OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en trevlig person med hjärta på plats? Gillar du när det händer mycket och att du är alert?
Vi söker nu en assistent till en trevlig kvinna i 60 års åldern boende i Johanneshov som har behov av hjälp med anding från maskiner samt alla dagliga rutiner.I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Kundens intressen är musik, arkitektur och italien, om du är en person som delar likande intressen är det bara meriterande.
Om tjänsten
Vi letar efter dig som är ansvarstagande kan tala och skriva obehindrat på svenska då kommunikationen är väldigt vikitgt mellan dig och kund. Du kommer att vara armar och ben samt använda sig av hjälpmedle som:
(Trach) trakestomi, hostmaskin och ventilator. Är du intresserad av att lära dig mer om vård och få en spetsutbildning inom trakestomi är det här en perfekt plats för dig!
Om du har tidigare erfarenhet att arbeta som personlig assistent eller inom vår är detta plus.
Vi söker assistenter till följande tjänst: 90%. 08-16, 16-23 och natt 23-08. Tjänsten är dubbelassistans, vilket betyder att du kommer alltid ha en kollega vid din sida.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Dag, kväll och natt, Rullande schema
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:2022-11-01. Anställning är en (SLUV) Så länge assistansuppdraget varar.
Vem är du?
Vi söker dig som är ansvartagande har hjärta på plats och tycker om att hälpa människor och delar du något av kundens intresse för musik, ariktur, italien och film, är det meriterande. Eftersom kunden har dubbelassistans dygnet runt aktiv tid, är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga och är ansvarstagande. Som person kan du kommunicera på svenska obehindrad, är alert och gillar ha det fint runt omkring dig.
Vi ser gärna kvinliga sökande för tjänsten. Personkemin mellan dig och kund är viktigast för tjänsten.
Det är meriterande om du har:
- erfarenhet av Trach (Trakestomi)
- erfarenhet av ventilator och hostmaskin
- har arbetat som personlig assistent eller liknade roll
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult