OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Vår kund är en charmig 31-årig hemmaboende kille med grav CP-skada. Han är rullstolsburen och behöver hjälp med allt, vilket även inkluderar hans stora intresse - många och långa promenader. Detta är en tjänst som passar dig med god kondition och som trivs med motion, träning och som gillar att hålla sig igång. Vår kund har ett förståndshandikapp och har svårt att kommunicera, men tycker om att du som assistent pratar med honom.
Om tjänsten:
Nu söker vi nu två assistenter som är intresserad av en fast tjänst på schema.
Tjänst 1
3 st vardagspass kl 15.00-22.00 + 3 st helgpass kl.11-19
Tjänstgöringsgrad på ca 54%
Tjänst 2
2 st vardagspass kl 15.00-22.00+ 3 st helgpass kl.11-19
Tjänstgöringsgrad på ca 41%
Enstaka natt kan förekomma. En vecka i månaden är kunden på korttidsboende och då är man ledig.
Tillträde sker enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.
Under ditt arbetspass kommer du gå ca 2-3 st långa promenader med kunden. Det innebär att du kommer promenera och styra kunden i hans rullstol ca 3h per arbetspass. Du hjälper även till vid förflyttningar. I rollen som assistent ingår även arbetsuppgifter som rör personlig hygien, som till exempel toabesök och duschning. Du hjälper också vår kund vid matsituationer. De dagar vår kund är på daglig verksamhet möter du som assistent upp honom där kl.15 och åker med honom hem, och sen slutar arbetspasset hemma hos kunden på kvällen.
Vem vi söker?
Som person ska du vara glad och pigg, lyhörd, ansvarsfull och initiativrik. Det är viktigt att du är pålitlig och passar tider då din arbetsdag på vardagar börjar med att du möter upp kund vid hans dagliga verksamhet för hemfärd med färdtjänst. Vi ser gärna att man kan se denna tjänst på lång sikt då det är väldigt krävande för kund med ny personal.
För att bli aktuell krävs följande:
- Du tar stort ansvar vad gäller god hygien och att inte komma till jobbet sjuk
- Du kan arbeta helt doftfritt då familjen är nöt-, pälsdjur- och doftallergiska
- Du har inga pälsdjur hemma då familjen är allergiska och du äter inga produkter med nötter/jordnötter i hos kunden eller strax innan
- Du talar flytande svenska
- Mindre förflyttningar förekommer så du måste ha lite "kraft i armarna"
- Långa promenader på ca 3 timmar förekommer under dina arbetspass så du bör ha god kondition och vara intresserad av motion
- Du kan visa upp ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister, mer info längre ner i annonsen.
Lön:Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.
Ansökan:Din ansökan kommer läsas av personal vid Humana, av kunden och dennes anhöriga. Rekryteringen sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag!
Registerkontroll
Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/blanketter/
Blanketten du ska välja heter LSS – utföra vissa insatser åt barn med funktionshinder (442.9).
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult