Personlig assistent till uppdrag i Helsingborg

Personlig assistent till uppdrag i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete.

Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare.

Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa!

Om dig
För vår kunds räkning söker vi en kvinna eller man mellan 25 och 40 år som är lyhörd för vår kunds behov och önskemål och som talar och skriver flytande svenska. Kunden är en kvinna i 35-årsåldern som har MS.
 
För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet.

Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs, vilket det för ibland i det här uppdraget. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med ett aktivt liv. Du är simkunnig och tycker om att träna.

Eftersom det förekommer en del lyft (se under "Dina arbetsuppgifter") söker vi en person som är av minst medellängd, helst längre.
Uppdraget är en tjänst på 50% som är förlagd vardagar under dagtid. 
 
Har du erfarenhet av personlig assistans eller har undersköterskeutbildning är det bra men inte nödvändigt för att bli aktuell för tjänsten.
Utdrag ur polisens belastningsregister kommer att efterfrågas.

Dina arbetsuppgifter
För yrket förekommande uppgifter.
 
Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad och hushållssysslor till att tydliggöra och tolka omgivningen.
Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet. Vid förflyttning förekommer det en del lyft.
 
Aktivt deltagande under de träningspass som kunden har, bland annat simning i simhall.
Du arbetar stödjande och motiverande.
Utbildning får du på plats och via Monument Assistans.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Monument Assistans AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2020
  • Ansök senast: 30 november 2020

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024