OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du i dina ”bästa år” och vill arbeta som personlig assistent till vår kund som har glimten i ögat och som gillar att meka i sin verkstad som han har hemma på gården.
Vår kund bor i villa strax utanför Herrljunga.
Du kommer att vara han behjälplig i sin vardag med bland annat hygien, förflyttningar och vid aktiviteter.
Han är en mycket levnadsglad och positiv man på +50 år och stor del av hans tid går till att meka med bilar, vara ute i sin trädgård och åka på utflykter.
Kunden är rullstolsburen efter en trafikolycka, förlamad från bröstet och nedåt men kan röra sina armar.
Som du förstår är det viktigt att du som assistent har en mycket god social förmåga, är lugn och tålmodig. Vi ser gärna att du gillar att ”påta” i trädgården och gärna kunna baka och laga mat från grunden.
Det viktigaste av allt är ändå det ”klickar” mellan dig och vår kund och hans team som han har runt omkring sig, därför kommer vi att lägga mycket stor vikt på personlig lämplighet.
Du som söker:
- Har goda kunskaper i det svenska språket både i tal och i skrift.
-Får gärna ha tidigare erfarenhet av att jobba som personlig assistent.
- Är rökfri
- Körkort och bil för att kunna ta dig till arbetsplatsen.
Arbetstid/Varaktighet: 100% tjänst, rullande 4 veckors schema.
Vecka 1: onsdag, torsdag, fredag.
Vecka 2: måndag, tisdag, onsdag, lördag & söndag.
Vecka 3: onsdag, torsdag, fredag.
Vecka 4: måndag, tisdag, onsdag, lördag & söndag
Arbetstiderna är förlagda måndag till söndag mellan klockan 10.00-20.00. SLUV "Så länge uppdraget varar anställning".
Vår kund har en kognitiv funktionsnedsättning, autism och svår epilepsi som gör att han behöver hjälp med det mesta som står på livets agenda såsom hygien, matlagning, hushållssysslor samt att komma ut på aktiviteter.
Han gillar musik och dans och att vara ute i naturen. Två vardagar i veckan följer du med vår kund till Campus i Lidköping. Du bör inte vara rädd för att ta egna beslut och åka på aktiviteter med kunden. Arbetet med vår kund består till stor del av att motivera kunden och det krävs att du kan vara tydlig.
Vi söker dig som är ansvarstagande, initiativrik och orädd person. Teamet kring vår kund är viktig, därför kommer vi lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att det ”klickar” mellan dig och vår kund.
Meriterande:
- Erfarenhet av att jobba som personlig assistent
- Tidigare ha arbetat med personer med autism och epilepsi
- Någon slags erfarenhet av pedagogik
- Körkort och tillgång till bil är ett krav, då det inte går att ta sig till kundens bostad med kollektivtrafik.
Arbetstider/Varaktighet: 75% tjänst. SLUV ”Så länge uppdraget varar”. Arbetspassen ligger på 5 dygnspass på rullande 3-veckorsschema och man arbetar 08.00-08.15 (24,25 t) med väntetid på natten kl. 00.00-06.18. Vi söker också timvikarier som kan börja omgående!
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt
kollektivavtal.
Tillträde: Omgående start. Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult