OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är en man på dryga 45 år som bor i utkanten avStenungsund med sina föräldrar. Han söker nu efter en personlig assistent som delar hans intressen.
Han ärrullstolsbunden sedan många år tillbaka på grund av svår reumatisk sjukdom, diagnos Bechterews. Många av hans leder är stelnade så han har svårt att räta ut sig. Han behöver hjälp med det mesta som står på livets agenda så som hygien, vanligtförekommande hushållssysslor som tvätt, städ och matlagning. Han använder rullstol såväl inne som ute.
Vår kund är mycket duktig på legobyggen, han spelar spel via internet samt spelkonsoler. Ett krav är att du som söker har körkort, detta för att kunna köra vår kunds handikappanpassade bil (manuell vxl) för att kunna åka på aktiviteter och dyligt.
Det är meriterande om du har utbildning inom vård & omsorg, men inget krav. Det viktigaste av allt är att det klickar mellan dig och vår kund och hans team som han har runt omkring sig, därför kommer vi att lägga mycket stor vikt på personlig lämplighet.
Arbetstid / Varaktighet: ca 50%, ca 20 Tim/veckan arbetstiderna är mestadels på dagtid men kvällstjänst kan förekomma. SLUV ”Så länge uppdraget varar anställning”.
Lön enligt kollektivavtal
Tillträde: Omgående. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult