Personlig assistent till vår vikariepool i Helsingborg med omnejd

Personlig assistent till vår vikariepool i Helsingborg med omnejd

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.
Vi på Humana söker en personlig assistent till vår vikariepool i Helsingborg med omnejd. Att vara en del i vår vikariepool innebär att du är timanställd hos oss och kommer att få möjlighet att arbeta hos våra kunder vid semester, annan frånvaro och även inhopp vid behov.
Om tjänsten
Som assistent kommer du att hjälpa kunden med allt som uppstår i dennes vardag. Det är kundens individuella behov som styr arbetsdagen och arbetetsplatsen kan vara i hemmet eller där kunden befinner sig.  

 Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
- vara behjälplig med personlig omvårdnad och förflyttningar
- hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor 
- vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader, utflykter eller handla
- stötta och träna kunden kring kommunikation
- träna och simma med kunden
Arbetstid: Arbetstiderna varierar och kan förekomma under dagtid, kvällstid samt nattid under både vardagar och helger
Tjänstgöringsgrad: Timanställning
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Enligt överenskommelse

Vem är du?
Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar.
För att trivas som personlig assistent är det viktigt att det finns bra personkemi mellan assistenten och kunden.
Varje kund är unik och det är kundens individuella behov som styr vad du ska göra och hur arbetstiderna ser ut.
Vi söker dig som är anpassningsbar, engagerad och flexibel. För att trivas i rollen bör du ha erfarenhet inom vården sedan tidigare och/eller har erfarenhet av arbete som personlig assistent

Krav:
- Goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- Erfarenhet inom vården sedan tidigare och/eller har erfarenhet av arbete som personlig assistent

Meriterande:
- B-körkort och bil
I samband med anställning kommer du som assistent att genomföra en digital utbildning samt introduktion hos kunden du ska arbeta hos.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juli 2024
  • Ansök senast: 25 juli 2024

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


Resurs till Björkdungens föräldrakooperativ

24 november 2024

24 november 2024

24 november 2024

Spansktalande Personlig Assistent Sökes

24 november 2024