Personlig assistent - tim vid behov - till en aktiv man i Viken.

Personlig assistent - tim vid behov - till en aktiv man i Viken.

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana!


Vi söker nu en personlig assistent som tim vid behov till vår manliga kund som är i 60-års åldern och bor i Viken. Arbetstiderna är varierande och är 9:00-16:00, 9:00-17:00, 9:00-18:00, 9:00-20:00, 16:00-8:00 ( väntetid 8 timmar ) 11:00-16:00 och 7:00-17:00. Kunden lever tillsammans med sin familj ett aktivt liv som bland annat innehåller boxning, golf och promenader. Som personlig assistent hjälper du kunden med det mesta som kan uppkomma i vardagen så som personlig omvårdnad, dagliga sysslor samt stöttning vid olika aktiviteter och ärenden. Då vår kunds tal är påverkat är det viktigt att du talar svenska obehindrat för att ni ska kunna kommunicera samt att du finns behjälplig vid kommunikation i övrigt.


I din roll som personlig assistent tar du även ansvar för kundens rutiner och dagliga träningar med hållning, gång och tal. Det är också av betydelse att du som assistent arbetar med att motivera kunden i sin vardag och är initiativtagande i detta.

Det viktigaste är att du är rätt person för arbetet och att personkemin stämmer samt att du är flexibel och lyhörd för kundens mående och dagsform. Vi ser gärna att du är pålitlig, rolig och har nära till skratt.


Körkort är ett krav och du kan inte ha pälsdjursallergi då det finns en snäll och glad hund i familjen.



Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten innebär arbete under dagtid och kvällstid på vardag och helg. Arbetstiderna är varierade och är 9:00-16:00, 9:00-17:00, 9:00-18:00, 9:00-20:00, 16:00-8:00 ( väntetid 8 timmar ) 11:00-16:00 och 7:00-17:00. Tjänsten är en tim vid behov. 

Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.

Tillträde: Omgående. 



En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.



Att jobba på Humana

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor.


Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.



Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent



Vad händer nu?

Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.



Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.



För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år.



Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!



Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2023
  • Ansök senast: 20 september 2023

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


27 december 2024