OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistanssamordnare och arbetsgivare.
Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida www.mejdej.se
MejDej-kooperativet har tillstånd enligt Inspektionen för Vård och Omsorg (IVO). Kooperativet har ca 450 anställda assistenter.
Jag är en ung man med fysiskt funktionshinder som har assistans dygnet runt med sovande jour under natten.
Jag bor i centrala Eslöv Mitt funktionshinder är omfattande och du kommer att vara mina armar och ben i de flesta situationer. Arbetsuppgifterna innebär bl a personlig omvårdnad, förflyttningar och allt i ett hem förekommande sysslor. Jag har bil så det är ett krav att du har körkort och van att köra bil.
När du arbetar hos mig är det bra om du kan hålla dig i bakgrunden, men ändå vid min sida och invänta mina beslut. Vara noggrann och respektera hur jag vill att arbetet ska utföras. Mina intresse är dator och film.
Arbetspassen är förlagda till dygn, inkl sovande jour, alla veckans dagar.
Att vara punktlig, flexibel, ha en positiv livssyn och framåtanda är egenskaper jag värderar högt. Jag lägger stor vikt på personlig lämplighet.
Utbildning och erfarenhet av vård och assistans är en merit. Du ska vara mellan 25 - 40 år. Rökfri under arbetstid. Körkort är ett krav.
Söker nu personlig assistent, tim-vik, som kan hoppa in vid ordinarie assistents frånvaro. Söker även personlig assistent till studievikariat från hösten.
Ansökan ska innehålla: personligt brev, meritförteckning, referenser och eventuella lönekrav. Före erbjudande om anställning måste utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Glöm inte ange ref.nr. 2014-180.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11