OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana
Vi söker nu en personlig assistent - timanställning - till en av våra kunder boendes i Trelleborg. Vår kund är en pigg och alert kvinna i 60-årsåldern som lever med reumatisk värk.
Som personlig assistent hos henne kommer du att vara behjälplig med till exempel lättare förflyttningar, hushållssysslor, personlig omvårdnad, handling och följa med vid cykelutflykter och övriga aktiviteter såsom tex biobesök.
Du ska vara en hjälpande hand i det dagliga livet, varpå det är mycket viktigt att personkemin stämmer. Vår kund trivs bäst med kvinnliga assistenter och vi välkomnar därför kvinnliga sökande. Som person är du lyhörd, flexibel, ansvarstagande och initiativtagande.
Du har ett ödmjukt och bra förhållningssätt mot andra människor.
Då det finns katter i hemmet krävs det att du inte har pälsdjursallergi. Att kunna cykla är ett krav då kunden gärna tar en cykelutflykt.
Vi söker dig som är intresserad av en timanställning.
Arbetspassen är förlagda på vardagar samt helg. Arbetspassen är på vardagar kl. 8-13.15 eller kl. 9.14.15 och på helgen kl. 9-16.30 eller kl. 11-18.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten innebär arbete på vardag och helg. Timanställning.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående. Anställningen löper så länge assistansuppdraget varar.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult