OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MejDej-kooperativet är ett brukarkooperativ vars ändamål är att ge assistansberättigade medlemmar möjlighet till en självvald och självstyrd personlig assistans. För att möjliggöra detta åtar sig MejDej-kooperativet arbetsgivarskapet för medlemmarnas personliga assistenter. Medlemmarna väljer själva sina assistenter, schemalägger assistenterna samt bestämmer över arbetsinnehåll. Vi strävar efter att ha en så god kompetens hos våra anställda, som möjligt och vi är måna om att såväl medlemmar som anställda, ska känna sig tillfreds med oss som assistanssamordnare och arbetsgivare.
Som anställd har du möjlighet att ta del av de utbildningar som vi erbjuder våra anställda samt subventionerad friskvård. Du kan hitta mer information på vår hemsida www.mejdej.se
MejDej-kooperativet har tillstånd enligt Inspektionen för Vård och Omsorg (IVO). Kooperativet har ca 450 anställda assistenter.
Jag är en pigg och glad 21- årig man som bor strax utanför Ängelholm tillsammans med min familj. Jag behöver en person som kan jobba hos mig som vikarie vid sjukdom eller vid andra tillfällen. Jag har utvecklingsstörning och autistiska drag vilket innebär att jag behöver hjälp i alla vardagliga situationer. Kommunicerar gör jag genom bilder och kroppsspråk eftersom jag saknar tal. Det är oerhört viktigt att du har goda kunskaper i svenska språket. Dagtid praktiserar jag 2 dagar i butik med att plocka upp varor samt jobbar i ett häststall några förmiddagar i veckan.
Jag gillar att vara aktiv och mina intressen är bland annat bad, ridning, promenader, bowling, musik, data med mera.
Du måste ha förmågan att ta ansvar så att min assistans blir trygg och säker. Att kunna arbeta självständigt är också ett måste eftersom du som assistent hos mig arbetar mycket ensam även om min familj finns runt omkring oss i hemmet. Det allra viktigaste är dina personliga kvalifikationer, lugn och trygg med dig själv och att du är öppen för att det hela tiden händer saker i min utveckling som kräver flexibilitet och intresse hos dig att lära nytt.
Vi ser såväl manliga som kvinnliga sökande mellan 25-35 år. Du ska vara under arbetstiden. God fysik och människosyn krävs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du får gärna ha personlig assistentutbildning och erfarenhet av yrket. Då bör ej vara allergiker då häst, hund och katt finns i min närhet.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Assistanssamordnare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Verksamhetsledare Agneta Ryfelt
044-781 51 00
Assistanssamordnare Maria Gunnarson
044-781 51 00
Personaladministratör Eva Arvidsson
044-781 51 11
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 18
0734-484941
Verksamhetsledare Elisabet Edelbring
044-781 51 00
0734-484941
Arbetsledare Eva Arvidsson
044-781 51 11