Personlig assistent timvikariat i Tranås

Personlig assistent timvikariat i Tranås

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv och där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb? Välkommen till Humana.

Vi söker kandidater som är intresserade av att arbeta som timvikarie hos vår kund i Tranås vid ordinarie assistenters frånvaro och som kan tänka sig att ingå i vår vikariepool. Vid dessa kunder finns även goda möjligheter till fortsatt timvikariat.

Som personlig assistent hjälper du kunden i vardagen med de grundläggande behoven så som personlig hygien, förflyttningar och kommunikation. Utöver detta hjälper du även kunden med andra förekommande uppgifter exempelvis aktiviteter, hushållsarbeten och träning.

I arbetet som personlig assistent krävs att du är flexibel och trygg i din arbetsroll, samt har ett genuint intresse av att arbeta med människor. Vår assistans vänder sig till såväl vuxna och barn med olika funktionsnedsättningar varför vi gärna ser sökande med erfarenhet från arbete med personer med funktionsnedsättning, samt sökande som studerar eller fullgjort en vårdutbildning.

Som personlig assistent hos Humana arbetar du utifrån vår värdegrund som innebär att ge varje enskild individ ett professionellt bemötande präglat av glädje, engagemang och ansvar. Arbetet kan innebära dag-, kväll-, helg- och nattarbete.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du utföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Arbetstid/Varaktighet: Anställningen är av varierande sysselsättningsgrad.  Arbetet kan innebära dag-, kväll-, helg- och nattarbete. Under natten kan väntetidsersättning tillämpas hos vissa av våra kunder. 


Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övrig ersättning enligt kollektivavtal.


Tillträde: Löpande

OBS Glöm inte beställa blankett 4429 ( Polisregister) www.polisen.se/registerutdrag

Vad händer nu?  
Sista ansökningsdag för tjänsten är 3/8. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. 
För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 

Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 september 2020
  • Ansök senast: 2 oktober 2020

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024