Personlig assistent timvikarie

Arbetsbeskrivning

Sektor Stöd och Omsorg har ca 350 medarbetare som arbetar inom socialtjänst, äldreomsorg, hälso- och sjukvård eller inom stöd vid funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är omfattande och en viktig del av den samhällsservice vi vill ge våra kommuninnevånare.

Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som Personlig assistent.
Tjänsten är behovsstyrd där du arbetar som timvikarie vid ordinarie personals frånvaro.
Möjlighet kan också finnas till semestervikariat 2024.

ARBETSUPPGIFTER
Personlig assistans handlar i grund och botten om engagemang. Ett engagemang för en annan medmänniska som behöver hjälp med de saker i vardagen som många andra tar för givet, exempelvis att äta, klä på sig själv, att ta en promenad, att överhuvudtaget få vardagen att fungera.
Personliga assistenter gör skillnader för människor - på riktigt.

Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta som Personlig assistent till en eller flera av våra vårdtagare.

Som personlig assistent kommer du hjälpa till med personlig omvårdnad samt vara vårdtagarens förlängda arm i hemmet.
Du arbetar där vårdtagaren väljer att vara; vilket innebär i vårdtagarens hem och på aktiviteter utanför hemmet.

Vi söker dig som har intresse och engagemang för att arbeta nära en annan människa. Vi utgår från att du är lyhörd inför vårdtagarens behov och önskemål samtidigt som du kan ta initiativ och föreslå sysslor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
-Är utbildad undersköterska
-Har tidigare erfarenhet inom vård- och omsorgsarbete, gärna som personlig assistent.

Stor vikt läggs vid personkemi och personlig lämplighet.

Personlig assistent är ett såväl lärorikt som utmanande yrke. Det förutsätter att du är flexibel, klarar av att arbeta ensam och bemöter vårdtagaren på ett pedagogiskt och respektfullt sätt. Vi ser att du som assistent är glad och positiv i din personlighet och kan förmedla ett lugnt och tillmötesgående bemötande.

Vi vill att du har viss datakunskap då dokumentation och andra delar av arbetet görs via dator.

Det är ett krav att du har körkort för att eventuellt kunna köra i tjänsten samt tillgång till bil för att kunna ta dig till/från arbetsplatsen i vissa fall.

ÖVRIGT
Vi erbjuder:
Betald introduktion och utbildningsdelar i samband med att du börjar din anställning hos oss och möjlighet att börja arbeta omgående.
Arbete i en fantastisk miljö. Valdemarsvik är en skärgårdskommun i södra Östergötland belägen utmed E22. Vi har den lilla kommunens alla fördelar, med närheten till varandra och korta beslutsvägar. Vi har dessutom en enastående natur med skogen och havet.

Kom och jobba hos oss i Valdemarsviks kommun
Vi ger dig mera!

I frågeformuläret som är kopplat till ansökan besvarar du ett antal frågor samt komplettera med att ladda upp ett CV och Personligt brev.
Inkomna ansökningshandlingar behandlas och urval till intervjuer görs löpande under hela ansökningstiden så vänta inte med att ansöka!

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Valdemarsviks kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektorschef Stöd och Omsorg Marie Schmid
0123-191 00
Områdeschef Susanne Windisch
0123-191 45 070- 349 41 79
IFO-chef Robert Winge
0123-191 00 vxl
1:e socialsekreterare IFO Pelle Ahnlund
0123-191 00 vxl
Planchef Erica Ekblom
0123-191 86
Lönehandläggare Jessica Flyxén
0123-191 64
Enhetschef Annika Olsson
0123-192 27
MAS Lena Borgman Fred
0123-19321
Kommunchef Monika Hallberg
0123-192 93
Chef Arbetsmarknadsenheten Sven Tholén
0123-191 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Valdemarsviks kommun
  • 3 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2024
  • Ansök senast: 21 maj 2024

Besöksadress

Storgatan 37
None

Postadress

None
VALDEMARSVIK, 61580

Liknande jobb


14 oktober 2024

25 november 2024

25 november 2024