Personlig Assistent Tranemo

Personlig Assistent Tranemo

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att göra skillnad ? Tycker du om att ha ett varierande arbete? Vill du jobba på ett företag där du erbjuds ett viktigt och spännande jobb?
Ta då chansen att söka till oss!
Hemmalaget assistans bedriver sedan 2011 verksamhet inom personlig assistans i Västra Götalandsregionen. Vi är måna om att erbjuda hög service till både kunder och anställda eftersom vi vet att bra personliga assistenter är en förutsättning för bra personlig assistans. Därför vill vi vara en riktigt bra arbetsgivare och arbeta för goda relationer med varje medarbetare. Vi vill att du ska trivas och stanna hos oss!
Om jobbet
Personlig Assistans handlar i grund och botten om engagemang. Ett engagemang för en annan medmänniska som behöver hjälp med de saker i vardagen som många tar för givet, exempelvis att klä sig själv, att ta en promenad, att överhuvudtaget få vardagen fungerande.
Vad innebär tjänsten? Nu söker vi en assistent till en kvinna i 50- års åldern i rullstol som behöver hjälp i vardagen. Du ska ha körkort, tillgång till bil samt vara rökfri.
Katt finns i hemmet.
Viktigt att du som söker är framåt, nyfiken och kan ta egna initiativ efter bredvidgång samtidigt som du respekterar personliga gränser.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och hur du och vår kund fungerar tillsammans, det vi värderar högt är:
• Du gillar att arbeta självständigt och tar gärna egna initiativ
• Du är en positiv och engagerad person som bidrar till ett gott klimat
• Du är en ansvarsfull, lyhörd och flexibel person
KVALIFIKATIONER
Omvårdnadsutbildning / undersköterska eller annan likvärdig utbildning är ett plus
Vi ställer stora krav på förhållningssätt, bemötande och lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Du ska:
- Arbeta enligt genomförandeplanen i mötet med den enskilde
- Utgå från individens behov och intressen
- Respektera och bekräfta individens självbestämmanderätt
- Följa upprättade handlingsplaner, avseende hygien, ergonomi, personal- och arbetsmiljö
Vi vill att du:
- Har god samarbetsförmåga
- Är lyhörd och empatisk för individens uppfattning och behov
- Är engagerad, positiv och trygg i mötet med individen, anhöriga och kollegor
- Ha förmåga att prioritera uppgifter i det dagliga arbetet
- Körkort är ett plus

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Klinikchef Ingvar Dimberg
0325-761 80
Klinikkoordinator Agneta Karlsson
0325-761 80
TT Kerstin Björlin
010-441 97 10
Vision Annelie Sandell
070-2047172
SRAT Gudrun Stadler
073-7270150
Klinikchef Ingvar Dimberg
010-441 75 18, 070-625 58 56
Klinikkoordinator Agneta Karlsson
010-441 75 19

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tranemo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2021
  • Ansök senast: 1 december 2021

Besöksadress

Kämpegatan 3
None

Postadress

Kämpegatan 3
Göteborg, 40544

Liknande jobb


13 november 2024

Vikarier hos man i Rättvik

Vikarier hos man i Rättvik

13 november 2024

13 november 2024