OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är en ung man som bor i Trelleborg. Vi söker två assistenter som kan stötta upp i arbetsgruppen, en deltidstjänst på 84% och en timvikarie. Gärna om du kan börja arbeta omgående med introduktion för att sedan kunna ta egna dygnspass from 1/7.
Vår kund bor själv i sin lägenhet och han behöver hjälp med allt i sin vardag. Viktigt att veta är att han inte klarar kravfyllda situationer och det kräver din fulla närvaro. Som hans assistent behöver du vara ett steg före och vara hans stöd. Du arbetar lågaffektivt utgår vi ifrån, då du som assistent måste ha hjärta och förståelse för detta värdefulla arbete. Vår kund har intressen som bland annat fordon, tidningar och musik. Promenader görs dagligen.
Assistentens roll och erfarenhet
Du som person bör tycka detta arbete är meningsfullt och kul. Ha kunden i fokus. Vi ser långsiktigt på din anställning. Du bör vara inkännande, initiativrik och positiv. God fysik, för vår kund rör sig mycket. Det är viktigt att du har tålamod och kan vänta ut situationen. Du ska kunna motivera och bekräfta kunden. Han behöver också integritetsnära hjälp. Du kommer vara en del av ett härligt arbetslag.
Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra.
Meriterande erfarenheter
· Erfarenhet/kompetens av autism och kognitiv funktionsnedsättning.
· Vana att arbeta med tecken som stöd och andra tydliggörande metoder.
· Förståelse för vikten av struktur och rutiner.
· Rök- och snus-fri arbetstid.
· Svenska i tal och skrift.
· Erfarenhet av personlig assistans.
Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· Start omgående med introduktion.
· Deltid, tjänst på 84% from 2022-07-01. Fast schemarad. (ca 7 dygnspass/månad)
· På timmar – extra vid behov vid ordinarie assistents sjukfrånvaro och semester.
· Dygnspass (7.45-7.45, journatt).
· Arbete på helg- och storhelger förekommer.
Kontaktperson
Kundansvarig: Lena Johnsson
Tel: 0731 44 98 70
E-post: lena.johnsson@fmfassistans.se
Ansök till tjänsten, via vårt externa rekryteringsverktyg Reachmee
På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret
Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Benjamin Isasson
Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420
070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420
076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420
076-1753015
Benjamin Isasson
Benjamin Isasson
Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner
Gabriel Guner
019-6090420
070-9562397
Benjamin Isasson