Personlig assistent utanför Östersund

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker en personlig assistent till en av våra kunder i Kövra/Oviken. Vår kund är en rullstolsburen kvinna i medelåldern. Hon har afasi och är oftast glad och positiv men hon har temperament. Hon är aktiv och tycker om att vara ute. Som personlig assistent hos denna kund kommer du bland annat hjälpa till med träning och följa med på aktiviteter. Dina arbetsuppgifter kommer även att vara städning, matlagning och personlig omvårdnad.

Vi söker dig som är intresserad av timvikariat och vill jobba extra vid den ordinarie personalens frånvaro. Eftersom man hos denna kund arbetar 24h-pass med väntetid under natten behöver du inte bo i direkt närhet. Tidigare erfarenhet av vård, omsorg och/eller personlig assistans ser vi som meriterande. Vi ser gärna att du är lugn, har stort tålamod och tycker om att hitta på olika aktiviteter. Körkort är ett krav och du bör inte vara rökare. Eftersom vår kund har pälsdjur bör du inte vara pälsdjursallergiker. Vi ser gärna mogna kvinnliga sökanden. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Urvalsprocessen sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.

Körkort: B körkort.

Arbetstid / Varaktighet: Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform samt timanställning.

Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Så fort som möjligt enligt överenskommelse.


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB ÖREBRO
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell timlön enligt överenskommelse.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 17 januari 2017

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb


14 oktober 2024

25 november 2024

25 november 2024