OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bra Assistans i Örebro AB arbetar med personlig assistans till människor med funktionsnedsättningar enligt Lagen om Stöd och Service för vissa funktionshindrade (LSS) och Socialförsäkringsbalken och Socialtjänstlagen (SoL). .
Rätten om självbestämmande, hur assistansen skall utformas för varje enskild är lagstadgad, alla människor har rätt till ett bra liv och det eftersträvar vi på Bra Assistans i Örebro AB, för vi styrs av kundens behov.
Vi söker nu personliga assistenter för anställning på 25-75% samt timvikarier som vill medverka till ett meningsfullt liv för en 45-årig rullstolsburen kvinna i Västerås. Du ska inte vara rökare och det krävs god fysik i arbetet. Både manliga och kvinnliga sökande går bra.
Arbetsuppgifterna kan vara väldigt varierande och innebär personlig assistans i och utanför hemmet, personlig hygien, lyft, matlagning, städning, fritidsaktiviteter.
Det är meriterande om du tidigare arbetat inom personlig assistans, psykiatri, hälso- och sjukvård, hemtjänst, gruppboende el dyl, samt om du tidigare arbetat med lift.
Det krävs att du som personlig assistent är trygg i dig själv, lyhörd, flexibel samt är ödmjuk och har ett genuint engagemang för ditt arbete. Arbetet bygger på respekt för den enskildes självbestämmande och integritet. Du ska vara ansvarsfull och snabbtänkt i olika vardagliga situationer samt vara initiativrik och självständig.
Du som söker ska vara flexibel och kunna även arbeta under kvällar och helger men även med kort framförhållning vid behov pga sjukdom o dyl.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet!
Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
Skriv en ansökan i form av personligt brev och CV, maila den till jobb@bra-assistans.se så vi har lättare att lära känna personen bakom ansökan, glöm inte att uppge ev. erfarenheter av yrket i det fall dessa finns. Ange referensnummer EÖ1605 i ämnesraden.
Övrigt: Bra Assistans i Örebro AB har som policy att som en del i anställningsprocessen kontrollera nyanställda mot polisens belastningsregister. Vi på Bra Assistans värnar om våra kunders säkerhet och trygghet och har som rutin att ta detta utdrag på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från polisen. Blanketten hittar du på följande webbadress: http://www.polisen.se/sv/Service/Registerutdrag/
Blanketten du ska välja heter RPS-442-3-enskild-9-paragraf. Polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor - beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt.
Alla frågor om tjänsten skickas till jobb@bra-assistans.se ange referensnummer EÖ1605
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor