OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.
Hos oss gör du skillnad!
ARBETSUPPGIFTER
Vi vill rekommendera dig att söka ett av de viktigaste och mest givande arbeten man kan ha. Som personlig assistent är du en persons förlängda arm och hjälper denne att få ett gott liv! Just nu söker vi dig som är intresserad av ett vikariat på 1 år.
Arbetet kommer att bedrivas med utgångspunkt från kundens hem med fokus på socialt omsorgs- och omvårdnadsarbete, uppmuntran och motivation till meningsfull sysselsättning.
Vi söker dig som kan ha många bollar i luften, som är van att arbeta såväl i grupp som ensam. Det är viktigt att du har en hög arbetsmoral och inställningen att kunden är anledningen till att du går till jobbet. Det är viktigt att kunna behålla en positiv inställning, sprida glädje och samtidigt kunna hantera kundens sämre dagar. Att försöka ge en förhöjd livskvalité är grundläggande och för att det ska uppnås ska du utgå från kundens önskemål i hens vardag. Du behöver också vara flexibel och delta i kundens olika aktiviteter.
Du ska vara trygg i att ha arbetat med HSL-insatser tidigare och kunna behålla lugnet i pressade situationer. I arbetet ingår att ha kontakt med olika professioner och föra diskussioner med dessa utifrån kundens behov och önskemål.
KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har omvårdnadsutbildning eller personlig assistansutbildning. Det är ett krav att ha tidigare erfarenhet av assistansyrket. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Då dokumentation är ett lagkrav är det viktigt att du kan uttrycka dig väl i skrift.
För arbetet krävs att du har giltigt B-körkort och tillgång till egen bil. Egen bil används inte i tjänsten, men behövs för att ta sig till kund.
Innan anställning sker kommer vi att kräva utdrag ur Polisens belastningsregister. Utdraget beställs kostnadsfritt på www.polisen.se. Det tar oftast mellan 1-2 veckor att få det hemskickat.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.
I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Grums kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor