OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv.
Nu söker vi en personlig assistent för ett vikariat på 72 % (fram tills 2022 10 09) till vår kund som är bosatt i Tomelilla. Vår kund är en kvinna i 60-årsåldern som efter en stroke är beroende av stöd och hjälp i sin vardag.
Arbetstiderna är varierade och du kommer arbeta 08:10-13:30, 08:10-19:00, 18:30-24:00 samt 13:00-24:00.
Vår kund tycker om att vistas i sin trädgård, lyssna på musik och titta på TV. Hon träffar gärna sina vänner och familj och tycker om att gå ut och äta på restaurang. Hon tycker mycket om djur och du kommer därför hjälpa till med att ta hand om hennes två katter.
I arbetet som personlig assistent ingår personlig omvårdnad, förflyttningar med hjälp av golvlift samt praktiska göromål och vardagssysslor så som matlagning, handling och städ. Du kommer vara kunden behjälplig där hennes funktionsnedsättning begränsar henne.
Vi ser gärna att du är en pigg, ansvarsfull, lojal och rökfri person med god självinsikt som är van att möta människors olika behov. Vi tror dessutom att du som kunden har humor och nära till skratt. Du bör ha hunnit skaffa dig lite livserfarenhet och har viss vana inom vården.
Eftersom det finns katter i kundens hem kan du inte ha pälsdjursallergi.
Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattid på vardag och helg. Vikariatet är på 72% och sträcker sig fram tills 2022 10 09.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde: Omgående. Upplärning kommer att ske innan vikariatet påbörjas.
En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.
Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.
Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.
Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR
Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.
Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!
Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Eleonor Löfstedt, Enhetschef
Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef
Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult