Arbetsbeskrivning
På Olivia Personlig Assistans arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du?
Om tjänsten
Just nu söker dig som vill arbeta som personlig assistent till en rullstolsburen kvinna i 60-årsåldern med en CP-skada, diabetes, sömnapné samt spasticitet boendes i Vidingsjö i Linköping. Kundens intressen är bland annat hockey, möten i olika föreningar och bad när det finns möjlighet, promenader och njuta av vardagen.Kunden har ävenett stort matlagningsintresse.
Nu söker vi dig som vill arbeta som timvikarie och kan arbeta med kort varsel vid ordinarie assistenters frånvaro vid tex sjukdom eller semester.
Arbetsuppgifterna är enligt följande:
Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor
Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider
Lyft kan förekomma vid förflyttningar (hjälpmedel finns tillhands)
Tjänsten innebär arbetspass enligt följande arbetstider:
Dag- och kvällspass vardag som helgmed varierande tider men oftast Kl. 08-17 och 12.30-22
Om dig
Vi tror att du som söker denna tjänst är en person som brinner för att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, lösningsfokuserad, initiativtagande samt drivande i din personlighet och en engagerande lagspelare. Delar du kundens intressen så är det meriterande
Meriterande:
Arbetat inom vård och omsorg
Arbetat som personlig assistent
KRAV:
Ej röka under arbetstid
Arbeta med kort varsel
Omfattning: Timvikarie vid behov med chans till en fast rad 50%
Tillträde: Enligt överenskommelse. Genomgång av ansökan sker löpande och tjänsten kan därmed komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal.
För att underlätta processen vid eventuell anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda detta i tjänsten samt att du uppvisar ett aktuellt utdrag ur polisens belastningsregister, vilket du snabbt kan beställa här och ta med till intervjutillfället. Registret du ska beställa heter "Arbete med barn med funktionsnedsättningar", då vi använder detta för alla våra anställningar
Om rekryteringsprocessen
Vi utgår ifrån vår värdegrund -kunskap, känsla, närhet och tillgänglighet. Det betyder att vi som arbetar på Olivia Personlig Assistans har en humanistisk människosyn och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt till vårt arbete. I vår rekryteringsprocess innebär det att vi värdesätter dessa egenskaper hos dig.Vi är övertygade om att du som söker tjänsten också delar vår vision 'Vi ger våra kunder möjligheten att leva livet fullt ut. Tillsammans skapar vi framtidens omsorg som bidrar till utveckling och mångfald i välfärden.'
För anställning krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten.
Blir det aktuellt med anställning vill vi att du uppvisar ett utdrag ur polisens belastningsregister - vilket du enkelt kan beställa här
Om kollektivavtal och förmåner hosOlivia Personlig Assistans
Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är duförsäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner annordnar viaktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Menekse Alagöz
08-4427388
Jennie Erwing
08-522 825 51
Eva Horneij
0707-78 13 34
Camilla Larsson
018-4728001
Elisabeth Hesselgren
073-9429294
Matilda Sandberg
013-261710
Sara Axelson Sahlén
031-389 77 32
Monica Hjertstedt
018-472 8004
Ewa Ekholm
018-4728002
Anna Carlzon
0470-782600