Personlig assistent/arbetsledare till man i Solna, HELTID

Arbetsbeskrivning

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 14 000 medarbetare i Sverige och Norge som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Vi söker nu en personlig assistent som kan jobba heltid samt ha en arbetsledande roll hos vår kund i Solna.

Vår kund är en man i 65-årsåldern. Han är en positiv person som tycker om att umgås med nära och kära, gå ut och äta och ta promenader i solskenet. Vår kund bor tillsammans med sin fru i en lägenhet i Solna. Han har sjukdomen ALS och som hans personliga assistent hjälper du honom med det som uppkommer i hans vardag. Dina arbetsuppgifter består av hushållssysslor, tillreda och servera mat, medicinering, bistå med hjälp vid förflyttningar och personlig hygien.

Vår kund önskar en manlig assistent. Du som söker denna tjänst är en flexibel person som har nära till leende och skratt. Du kommer att ha en arbetsledande roll hos kunden och ansvara för schemaläggning och tidrapportering. Det krävs därför att du har ett sinne för ordning och reda och tycker om struktur.

Körkort: Ej krav.

Arbetstid / Varaktighet: Varierande dag, kväll och helg. Vi tillämpar tidsbegränsad anställningsform - så längre uppdraget varar.

Lön: Fast timlön och arbetsledartillägg enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.

Tillträde: Omgående

Kontaktperson: Frida Johansson


För att fungera optimalt i rollen som personlig assistent är dina personliga egenskaper av stor vikt. När du söker arbete hos oss kommer du därför få genomföra personlighetstestet MiNT. Testet gör du via en dator och en länk kommer att skickas till din angivna e-postadress. MiNT består av 120 frågor och tar cirka 20 minuter att besvara.

Att kompetensutveckla vår personal är ett led i att säkerställa kvaliteten i den personliga assistansen. Om du är den som erbjuds tjänsten förväntas du genomföra en webbaserad introduktionsutbildning för personliga assistenter före ditt första arbetspass, eller som senast inom tre veckor från det att anställningen påbörjades. Utbildningen syftar till att skapa trygghet för både personlig assistent och kund.


På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund – engagemang, glädje och ansvar. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Det är även viktigt att du tror på vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

anna gustafsson, kundansvarig
08- 599 299 31
Vanessa Åkermo, Rekryteringskoordinator

Malin Tidbeck, Kundansvarig
0
Malin Tidbeck, Kundansvarig

Linnéa Sanfridson, Kundansvarig
08 - 599 299 46
Emma Bjurbäck, Kund- och assistentansvarig
0859929940
Nina Pakseresht, Kund och assistentansvarig
0859929939
Ako Abdulla, KA
0
Emma Bjurbäck, kundansvarig
08-59929940
Joakim Andersson, Kund- och assistentansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana Assistans AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 augusti 2016

Besöksadress

Örebro
None

Postadress

Box 184
ÖREBRO, 70143

Liknande jobb