Personlig assistenter/arbetsledare sökes till Trekanten.

Personlig assistenter/arbetsledare sökes till Trekanten.

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi personlig assistent med möjlighet till en arbetsledarroll i vårt team, är du kanske en av våra nya kollegor? 

Om tjänsten
Vi söker personlig assistent som vill arbeta på schemarad om ca 90%.
Som arbetsledare i assistansen är du lite av spindeln i nätet, du ansvarar även lite extra för kontakterna runt om kunden tillsammans med dina kollegor. 
Som arbetsledare blir du utbildad i vårt arbetsledarprogram och har nära kontakt med ansvarig chef. 
Arbetsuppgifter som även förekommer i arbetsledarrollen är tex: 
-Upprättande av genomförandeplan tillsammans med ansvarig chef.
-Delaktighet i rekryteringprocesser. 
-Ansvar för delar av bemanning.
-Ansvar för att sammankalla till APT och agera som den förlängda armen till ansvarig chef. 
* Vi ser gärna att du som söker har tidigare erfarenhet av assistansbranchen samt ledarskapsegenskaper. 

I ärendet förekommer längre pass under dagen och även dygn (vaken tid hela dygnet).
Mannen som är i behov av tillsyn dygnets alla timmar har ett omfattande hjälpbehov i all kommunikation och stöd i vardagen. 
Personlig omvårdnad och påklädning samt hushållsarbete förekommer i assistansen. 
Kunden har en grav intellektuell funktionsvariation samt inslag av autism, detta medför att hög ljudnivå förekommer. 

I rollen som personlig assistent kommer du bland annat att:
- hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor 
- vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader
- stötta och träna kunden kring kommunikation

Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid eller nattid ca 90%.
Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och att övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal.
Tillträde:Tillträde och start för introduktion omgåede. Anställningen är en så länge uppdraget varar anställning. 

Vem är du?
För denna tjänst krävs det att du har:
- goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift
- god samarbetsförmåga 
- erfarenhet av en liknande roll

En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige.

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana HÄR 

Vad händer nu?
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. 
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss!

Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Eleonor Löfstedt, Enhetschef

Ulrika Bergqvist, Regionchef/Verksamhetschef

Lise-Lotte Jönsson, Bitr. Enhetschef
042-3115841
Erica Pettersson Wentzel, Enhetschef Eleonoragården
0706-84 72 15
Mats Hagberg, Enhetschef
0768-36 19 07
Kristina Bergmark, Enhetschef Mathildagården
0725- 43 68 50
Disa Steffner, Enhetschef Dalilagården
0725-43 68 18
Line Aas, Enhetschef
070-528 92 86
Jessica Andersson, Enhetschef
042-3115815
Jessica Eriksson, HR-konsult

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Humana AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2022
  • Ansök senast: 30 december 2022

Besöksadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
None

Postadress

Lingvägen 34 341 91 Ljungby
Ljungby, 34191

Liknande jobb


19 september 2024