OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra 21 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året runt. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com.
Mångfald berikar vår affärsverksamhet och vår kultur. Det skapar dynamik i våra kundmöten, vårt arbetssätt och innovativa team. Vi tycker det blir roligare att arbeta om vi alla är olika!
Välkommen till oss!
Inom Telia Butik ger vi företagskunder inom SoHo-segmentet (1-19 anställda) en möjlighet att möta ett lokalt, nära och personligt Telia där säljarens kompetens och kundbemötande är helt avgörande.
Vi på Telia erbjuder dig möjligheten att arbeta på marknadens mest framgångsrika företag där du får erbjuda kunderna den senaste tekniken och den bästa lösningen. Du har en grundlön och bonus som baseras på dina säljresultat. På sikt finns det goda möjligheter att anta nya utmaningar och växa inom företaget.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att utgå från Teliabutiken på Adelsgatan och bearbeta företag som har en geografisk anknytning till butiken. Du vänder dig till stor del mot nya kunder.
Du kontaktar kunderna proaktivt via telefon och bokar in personliga möten som sker i butiken.
Du gör en bred behovsanalys som täcker in företagets kommunikationslösning och användning av den. Du kommer främst att arbeta med våra produkter och tjänster avseende bredband/internet, mobilt och det fasta nätet.
Du har
•Minst 3-årigt gymnasium
•En tydlig säljprofil och erfarenhet av företagsförsäljning med dokumenterat goda säljresultat
•Vana av att arbeta proaktivt mot kunder genom t.ex. mötesbokning
•Erfarenhet av telekombranschen är meriterande
•Ett stort intresse och kunskap om telekomrelaterade produkter och tjänster är meriterande
Vem är du?
I rollen får du eget ansvar för att nå uppsatta försäljningsmål. Detta innebär att du måste ha en stark egen drivkraft att uppnå resultat som du kan kombinera med ett relationsbyggande och förtroendeingivande arbetssätt mot kunderna. Du är affärsmässig och har förmågan att hitta balansen mellan goda säljresultat och kundmöten som bygger på kvalitet.
Du har förmågan att självständigt ta ansvar för dina arbetsdagar, vilket kräver framförhållning och god planeringsförmåga. Du är en god kommunikatör både muntligt och skriftligt.
Placeringsort
Visby, Teliabutiken på Adelsgatan 16
Arbetstider
Vardagar, kontorstid
Vid frågor är du välkommen att kontakta Adam Gränefjord på +46730838202 .
Företaget förbehåller sig rätten att utföra bakgrundskontroll.
Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Urval kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen med din ansökan till en spännande tjänst med stora utvecklingsmöjligheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christina Assarson
011-191896
Christina Stenstrand
054-22 18 87
Linda Karlsson
+46 727332625
Johan Helldén
+46 725126690
Sofia Lindroth
Herman Mårtensson
+46 72-5282823
Johan Dahle
+46 70-5096090
Erik Josefsson
+46 70-3923423
Rickard Stenberg
+46 703678300
Robert Nyström
+46 72-5114544