Personlig Handläggare

Arbetsbeskrivning

Personlig handläggare sjukförsäkring Placering Lokalt försäkringscenter Täby Arbetsuppgifter och ansvar Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett sjukförsäkringsärende oberoende av ersättningsform.I dina arbetsuppgifter ingår att utreda, besluta om rätt till ersättning samt samordna insatser för återgång till arbete.Du har kontakter med arbetsgivare, läkare och handläggare på andra myndigheter.I arbetet ingår också att informera kunden om och förklara konsekvenser av alternativa beslut och ersättningsformer.Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall.I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.Kvalifikationer Du som söker har högskoleexamen, gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap, eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga.Med likvärdig kompetens räknas flerårig erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete.Det är också meriterande om du har erfarenhet av kundkontakter och/eller liknande arbete, särskilt inom myndighet.Du som söker är initiativtagande och serviceinriktad.Du är en stabil person som skapar förtroende i kontakter med försäkrade och andra samarbetspartners.Med hjälp av såväl gott omdöme som analytisk förmåga driver du självständigt ditt arbete.Eftersom ditt arbete till stor del handlar om att samordna närliggande aktörers insatser tror vi att du har god omvärldskunskap.Övrigt Anställningen är tillsvidare och på heltid, med tillträde enligt överenskommelse.Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas.Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.Skicka ansökan genom att klicka här nedan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 29 oktober 2010
  • Ansök senast: 21 november 2010

Liknande jobb