Personlig Handläggare Sjukförsäkring

Arbetsbeskrivning

Försäkringskassan söker Personlig handläggare sjukförsäkring Placering Lokalt försäkringscenter, Stockholm City Arbetsuppgifter Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett sjukförsäkringsärende, oberoende av ersättningsform.Du ansvarar för att för att en effektiv plan för återgång i arbete tas fram vilket innebär att du utreder ärendet, samordnar insatser samt beslutar om ersättning.Arbetet sker i nära samarbete med arbetsgivare, läkare och handläggare på andra myndigheter.I arbetet ingår också att informera kunden om och förklara konsekvenser av alternativa beslut och ersättningsformer samt att informera och vägleda kunden rätt inom och utanför FK.Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. [ Kompetensprofil Vi söker dig som: .har högskoleexamen, gärna med samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga .är initiativtagande och har en förmåga att självständigt driva ditt arbete .har förmågan att bemöta den försäkrade på ett professionellt och respektfullt sätt .är serviceinriktad .är en stabil person som skapar förtroende i kontakter med försäkrade och övriga samarbetspartners .har en mycket god förmåga att samordna olika aktörer .har en god omvärldskunskap Det är meriterande med erfarenhet av liknande arbete inom Försäkringskassan eller annan myndighet.Övrigt Anställningen är tillsvidare, på heltid, med tillträde omgående.Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju.Skicka ansökan genom att klicka här nedan.[

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försäkringskassan
  • 2 platser
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 15 januari 2010
  • Ansök senast: 5 februari 2010

Liknande jobb