OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi?
Volvo Bil i Göteborg AB är ett eget aktiebolag som drivs som ett resultatbärande bolag och ägs till 100 % av Volvo Personvagnar AB. Volvo Bil kan jämställas med övriga återförsäljare, men arbetar primärt mot en marknad bestående av Volvo Car Group och Volvo Group. Volvo Bil tillgodoser anställda inom dessa koncerner med förmånsbilar och tillkommande servicetjänster och erbjuder även de anställda möjligheten att köpa bil privat. Svensk och europeisk Volvohandel utgör också Volvo Bils kundbas. Volvo Bil har ca 500 anställda och säljer drygt 25 000 Volvobilar per år.
Vad erbjuder vi?
Du kommer att bli en del av ett gott team av tekniker och som Personlig Servicetekniker hos oss kommer du att få utlopp för din kreativitet med att hitta de bästa lösningarna för just den specifika bil du arbetar med. Hos oss är ingen dag den andra lik och man behöver vara anpassningsbar i sin planering. Våra ledord är Se kunden, lös kundens problem och ta vara på kundens tid. Allt arbete utförs med kvalité och hållbarhet i tanken. Att vi dessutom arbetar i en bransch som står för innovation och snabba förändringar med goda förutsättningar för utveckling, gör det hela än mer intressant, eller hur?
Vad kommer du att göra?
I arbetet som Personlig Servicetekniker ingår att ha kontakt med dina egna kunder, med allt från tidsbokning, felsöka på bilen, föreslå åtgärder och utföra de sistnämnda. Vidare förekommer också tillbehörsmontering och hantering av Volvo Bils tilläggstjänster. Kommer du att göra allt på egen hand? Nej, detta är ett lagarbete. Vi arbetar enligt konceptet, Volvo Personlig Service, där vi som team ser till att kunden är i fokus och får den bästa upplevelsen.
Vi söker dig…
som brinner för vårt varumärke, för bilar och som vill utvecklas, är nyfiken på att lära nya saker. Du har antingen har en fordonsteknisk utbildning eller så är du en mycket van hobby/hemmamekare som med åtskilliga garagetimmar bakom dig. B-körkort är ett måste och du behöver också kunna kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska.
Att visa respekt, lyssna och möta både kollegor och kunder med en positiv attityd kommer naturligt för dig. Du är en sann teamspelare med ett gott ordningssinne som alltid sätter kunden i fokus, ger den bästa servicen och att alltid leverera med rätt kvalitet. Vidare så backar du inte för att ta tag i problemlösning, ständiga förbättringar och kvalitetsarbeten. Vi tror också att du snabbt kan förstå och använda dig av olika digitala verktyg.
Nyfiken på att veta mer
För ytterligare information kring tjänsten, var vänlig kontakta, Rekryterande Chef, Nichlas Erixon på tel. +46-31-380 83 27 eller via mejl nichlas.erixon@volvobil.se
För ytterligare information kring rekryteringsprocessen, var vänlig kontakta, Sr. Rekryterare, Camilla Andréasson, på mejl camilla.andreasson@volvocars.com
Skicka in din ansökan via rekryteringssystemet senast 18 januari - 2022. Observera att ansökningar via e-post inte kommer att hanteras i rekryteringsprocessen, detta med anledning av GDPR.
Kontaktpersoner på detta företaget
Monica Willeborg
+46 31 333 60 50
Monica Willeborg
+46 729889406
Monica Willeborg
+46 729889419
Caroline Gasc
+46 729889406
Pontus Adolfsson
+46 729889422
Caroline Hallgren
+46 729889406
Elin Jurjaks
+46 729889408
Elin Jurjaks
+46 729889422
Pontus Adolfsson
+46 729889428
Karin Örtegren
+46729889428