Personliga assistenter

Personliga assistenter

Arbetsbeskrivning

Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.


I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.


Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!




Beskrivning
Personliga assistenter sökes.

Vi söker nu personliga assistenter till fem olika brukare i Uddevalla kommun. Arbetstiden är förlagd till både dag och kväll, vaken natt samt dygnspass med sovande jour. 

Tjänst 1: 46- årig man med ALS söker kvinnlig personlig assistent mellan 25-50 år gärna fotointresserad. Det är meriterande om du har kunskap kring ALS och erfarenhet av omvårdnadsarbete. 

Tjänst 2: Aktiv och glad rullstolsburen 14-årig flicka söker kvinnlig personlig assistent mellan 20-65 år. Du ska vara tålmodig, strukturerad, initiativrik, självständig, aktiv och tycka om att vara ute i alla väder. Du får gärna ha erfarenhet av barn, cp skador, autism, epilepsi och synsvaghet. Du ska vara rökfri och ha körkort då det ingår att köra minibuss. Arbetet sker både i skola och hemmet.

Tjänst 3: Trafikskadad 26 årig kille med god kommunikationsförmåga söker kvinnlig eller manlig personlig assistent för hjälp i det dagliga livet. Arbetsplatsen är i hemmet centrala Uddevalla.

Tjänst 4: Kvinna med SLE söker kvinnlig personlig assistent. Du måste ha körkort och tillgång till egen bil då brukaren bor på en lantgård en bit utanför Uddevalla tätort. Djur finns hos brukaren. 

Tjänst 5: Kille i 40 års åldern söker kvinnlig personlig assistent mellan 25-50 år. Arbetet innefattar dygnspass med sovande jour. 

Arbetsuppgifter 
Arbetet sker utifrån den genomförandeplanen som är upprättad för att tillgodose brukarnas individuella behov och beslut.

Arbetet omfattar personlig omvårdnad som hjälp vid alla livssituationer som på- och avklädning, personlig hygien, förflyttningar, aktiviteter och delegerad sjukvård. I arbetet ingår också att bistå brukaren med dom flesta vardagliga sysslorna i hemmet, såsom matlagning, inköp, städ och tvätt mm. Arbetet utförs i brukarens hem eller på annan plats där brukaren vistas. 

I arbetsuppgifterna ingår också IT-baserad dokumentation.

Kvalifikationer
Erfarenhet av arbete inom vård och omsorg är meriterande. Vi ser gärna att du har en relevant utbildning så som t ex utbildning till personlig assistent eller undersköterska men det är inget krav.

Du ska vara positiv, ta egna initiativ och kunna arbeta självständigt, vara flexibel och se möjligheter. Som person är du trygg i dig själv och har ett gott bemötande. Stor vikt läggs dock vid personlig lämplighet och att det kan bli en god relation mellan den som har rätt till personlig assistans och den personliga assistenten.

Då arbetet kräver dokumentation krävs datakunskap samt goda kunskaper i det svenska språket, i såväl tal som skrift. 

Till några av tjänsterna krävs körkort då det ingår att köra brukarens bil. Till en av tjänsterna krävs även tillgång till egen bil för att kunna ta sig till arbetsplatsen utanför centrum.

Övrigt
Vi tar emot ansökningar löpande, kontakta oss gärna på telefon 0522-69 77 26 Enhetschef Agnieszka Andersson eller 0522-69 77 27 Enhetschef Beata Bäckman. 

För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.

För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.


Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024