OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Färgelanda kommun
Färgelanda kommun är en kommun i sydvästra Dalsland med en stor arbetsmarknad inpå knuten. Kommunen erbjuder en rik mångfald av möjligheter, en vacker natur med glittrande sjöar och orörd vildmark, där du kan utöva ett aktivt friluftsliv.
Kommunen som organisation består av ca 500 medarbetare fördelat på tre sektorer; Omsorg, Barn & Utbildning, Samhällsutveckling samt en gemensam stab. Tillsammans arbetar vi för att uppnå vår vision om en trygg kommun med tillväxt och livskraft. Detta arbete utför vi med engagemang - företagsamhet - och ett gott bemötande, som är vår värdegrund!
Vi söker nu personliga assistenter till en av våra kvinnliga omsorgstagare i Färgelanda kommun.
Arbetet handlar om att ge omsorgstagaren stöd i vardaglig struktur och att i övrigt arbeta enligt beslut i LSS. Stödet bygger på delaktighet och utformas individuellt i en genomförandeplan tillsammans med den enskilde. Dubbelbemanning kan förekomma vid behov.
Du förväntas att arbeta enligt ett värdegrundat och salutogent förhållningssätt för att stärka den enskildes känsla av sammanhang och mening i vardagen. Du kommer att vara ett stöd i omsorgstagarens vardagsaktiviteter, sociala delaktighet och omvårdnadsbehov.
Din profil
För att lyckas i rollen har du en lugn personlighet samt erfarenhet av omvårdnadsarbete. Arbetet kräver att du har god fysik då arbetet kan komma att innebära promenader eller andra utomhusrelaterade aktiviteter. Du behöver vara lyhörd, ansvarstagande och kunna anpassa ditt arbetssätt utifrån de behov som finns eller uppstår. Vidare tar du gärna egna initiativ samtidigt som du har en vilja att samarbeta med övriga personalgruppen mot gemensamma mål. Du vill arbeta aktivt för att förbättra verksamheten och stärka den enskildes förmåga att leva ett självständigt liv utifrån sina förutsättningar.
Vi ser gärna att du som söker har godkänt betyg från gymnasiets vård och omsorgsprogram eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Grundläggande datorkunskaper förutsätts eftersom dokumentation ingår i arbetet. Vidare kan du uttrycka dig väl i det svenska språket, både i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och utifrån vår omsorgstagares önskemål och behov söker vi enbart kvinnliga medarbetare.
Körkort B är ett krav.
Övrigt
För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret/enskild person (442.3) enligt 9 § 1 st. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/
I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och intervjuer vilket kan innebära att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor