OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen Handikappomsorgsavdelningen Handikappomsorgen utför alla de insatser som regleras i LSS-lagstiftningen (Lagen om stöd och service åt vissa funktionshindrade), vilket bland annat inkluderar särskilt boende och daglig verksamhet för i huvudsak utvecklingsstörda, men även för psykiskt sjuka samt personlig assistans för fysiskt funktionshindrade. Avdelningen har som främsta uppgift att främja jämlikhet i levnadsvillkoren och full delaktighet i samhällslivet för funktionshindrade. PERSONLIGA ASSISTENTER 2008.0069 Vi kommer att start en ny assistentgrupp och behöver anställa 5-6 personer. Brukaren är berättigad till assistans dygnet runt och vi planerar för sovande jour. Arbetsplatsen är belägen strax utanför Hökerum. Tillträde snarast efter överenskommelse. Arbetsuppgifter Att arbeta som personlig assistent innebär att vara ett individuellt utformat stöd för brukaren. Du kommer att arbeta hos en manlig person, som behöver hjälp och stöd i sitt dagliga liv. Arbetet kommer i huvudsak att vara förlagd till bostaden. Kvalifikationer Vi söker Dig som är intresserad av att arbeta med människor. Du behöver vara tålmodig och flexibel. Det är viktigt att du kan ta ansvar och arbeta självständigt. Omvårdnad eller personlig assistent utbildning är en merit. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Körkort är ett krav. Provanställning 6 månader kommer att tillämpas. Skicka med betygskopior och meritförteckning i Din ansökan.till Använd gärna förvaltningens ansökningsblankett som du hittar på kommunens hemsida.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor