OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Personlig assistans i Salem kommun tillsätter personal för 15 brukare med olika behov av stöd. Enheten är organiserad under Enheten för särskilt stöd, Socialförvaltningen.
Arbetsbeskrivning
Vi söker timvikarier till nytt ärende inom Personlig assistans. Eventuell möjlighet finns till förlängning i form av timvikariat, månadsvikariat eller tillsvidare tjänst.
Inom verksamheten för personlig assistans finns det stora möjligheter till både utveckling, flexibilitet och att påverka i sitt arbete utifrån de ramar som lagstiftningen tillåter.
Vi är en blandad grupp av kvinnor och män i varierande åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter. Alla som arbetar här tycker att det är roligt att gå till jobbet och trivs med sitt arbete. Vi arbetar målinriktat med ständig utveckling av både verksamheten och av oss som arbetar här.
Arbetet som personlig assistent innebär att du utifrån beslut från myndighet ska ge individuellt anpassat stöd samt tillsammans med brukaren upprätta och följa upp genomförandeplanen samt ansvara för lagstadgad social dokumentation.
Kvalifikationer
Vård och omsorgsprogrammet eller omvårdnadsprogrammet eller utbildning arbetsgivaren finner likvärdig.
Erfarenhet av liknande arbete är meriterande.
Kunskap om olika funktionsnedsättningar, speciellt förvärvade hjärnskador.
Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift samt datorkunskaper, eftersom det finns en lagstadgad dokumentationsskyldighet i tjänsten.
Att ha kännedom och förståelse för den lagstiftning som styr verksamheten.
Oregelbunden arbetstid på schema.
Det är av stor vikt att du tar ansvar för din egen hälsa. Tjänsten innebär möten med människor i svåra situationer och ställer krav på en god fysisk hälsa och en trygg och stabil personlighet.
Anställningsvillkor
Tidsbegränsad timanställning t.o.m 2017-09-30 . Eventuell möjlighet finns till förlängning i form av timvikariat, månadsvikariat eller tillsvidare tjänst.
Deltid eller heltid
Tillträde snarast!
Sista ansökningsdatum:2017-07-16
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund