OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nya härliga assistenter till en kund i Helsingborg. Teamet behöver utökas och här gäller det att förstå vikten av att jobba lågaffektivt. Man behöver ha förståelse för kunden som snabbt pendlar i både humör och förmågan att förstå det som händer.
Vi söker nu både en arbetsledare och flera assistenter till vår kund. Han är rullstolsburen och behöver hjälp med allt i sin vardag. Sköta hemmet, daglig verksamhet, nöjen och integritets nära situationer. Vår kund har ett stort musikintresse, högst upp står Gyllene Tider och sommaren bjuder på många härliga konserter.
Här erbjuder vi tjänster hos en kund som har assistans dygnet runt. Man jobbar dygnspass och är med kunden överallt. Du erbjuds trevliga kollegor och en aktiv kund som verkligen uppskattar att vara ute på olika nöje. Du kommer att få individanpassad introduktion/utbildning i alla delar kring kundens hjälpbehov och rutiner.
Assistentens roll och erfarenhet
Du som person behöver vara noggrann, ansvarstagande, lyhörd, initiativrik och positiv. Det är bra om du har grundläggande datakunskaper då man som assistent och arbetsledare arbetar med viss dokumentation. Som arbetsledare får du fördjupade kunskaper i bland annat schema och kundens assistans. Du behöver vara flexibel gällande arbetstider eftersom vi i arbetsgruppen löser oftast bemanningen om någon blir sjuk eller har semester – vi ställer upp för vår kund och varandra.
Meriterande erfarenheter
· Intresserad av musik.
· Grundläggande datakunskap.
· Svenska i tal och skrift.
· Lågaffektivt bemötande.
· Bipolär.
· Psykoser.
· Medfödd hjärnskada.
· Medicin hantering.
Arbetstid/tjänstgöringsgrad
· Arbetsledare, tjänstgöringsgrad hel- eller deltid beroende på överenskommelse.
· Assistent, hel- eller deltid beroende på överenskommelse.
· På timmar – extra vid behov vid ordinarie assistents sjukfrånvaro och semester.
· Start omgående för introduktion.
Om lön
· Vi tillämpar lön enligt Fremia. Kollektivavtal.
· Vi erbjuder friskvård.
Kontaktperson
Kundansvarig: Linda Nilsson
Tel: 073 – 975 05 99
E-post: rekrytering.linda.nilsson@fmfassistans.se
Märk din ansökan med referens: Helsingborg
På FMF Assistans har vi som policy att begära ett utdrag ur belastningsregistret på alla våra anställda då vi värnar om säkerheten för våra kunder.
Blir du kallad till intervju vill vi gärna att du tar med aktuellt utdrag som inte får vara mer än ett år gammalt. Ett belastningsregister- LSS beställer du enklast på https://digitaliseringsinitiativet.se/belastningsregistret
Som assistent hos oss på FMF Assistans, vill vi att du precis som vi ska känna stort ansvar och stolthet över ditt uppdrag. Varje dag hjälper våra assistenter våra kunder till en bättre vardag och det är just det personlig assistans handlar om. Vi har lovat våra kunder att göra vårt yttersta för att du som assistent hos oss ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. Varmt välkommen till oss – Vi finns här för våra kunder och våra assistenter.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor
Kontaktpersoner på detta företaget
Benjamin Isasson
Kundansvarig Gabriel Guner
019-6090420
070-9562397
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420
076-1753015
Verksamhetsansvarig Malin Wernersson
019-6090420
076-1753015
Benjamin Isasson
Benjamin Isasson
Kontaktperson Anders Båth
0703932468
Gabriel Guner
Gabriel Guner
019-6090420
070-9562397
Benjamin Isasson