OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Då söker vi några PERSONLIGA ASSISTENTER, ring-in-vikarier/ extrajobb enligt överenskommelse för uppdrag både i Östersund, i Hackåsområdet och i centrala Krokom.
Som personlig assistent kommer du att hjälpa till med personlig omvårdnad, ev. med förflyttningar och sysslor/aktiviteter både i hemmet och ute i samhället i övrigt. Schemat är enligt överenskommelse och kan vara dygn (morgon till nästa morgon med sovande jour) eller dagtid eller kvällstid. Då arbetslagen är mycket flexibla så kan du välja hur du vill jobba - ange gärna direkt i ansökan vad du söker! Du kommer att arbeta både ensam och ibland tillsammans med en erfaren kollega. Du kommer självklart få mer information om uppdragen vid en eventuell intervju!
Observera att du MÅSTE behärska det svenska språket till fullo både i tal och skrift ! Erfarenhet av funktionshinder är en merit men absolut inte ett krav! Att ni trivs med varandra är viktigast, vilket ni också får pröva på under introduktionen, som får ta den tid det tar.
Intresserad? Sök då redan nu genom att mejla in ditt CV /personliga brev - glöm inte märka ansökan med ref nr 1- 2022 för uppdrag i Krokom och ref 2-2022 för uppdrag i Östersund och ref. 3-2022 för uppdrag i Hackåsområdet, så vi vet vilket uppdrag du söker :) Tillträde enligt överenskommelse i år eller i början av nästa år.
För alla uppdrag hos oss gäller; Noggrann introduktion och utbildning innan start, friskvårdsbidrag på 2 000:-/termin, regelbundna personalmöten, hälsokontroller var 3:e år för den som vill, bra försäkringar (arbetsskadeförsäkring, föräldrapenningtillägg, sjukförsäkring, tjänstepension, tjänstegruppliv) via KP för dig och din familj och regelmässig vidareutbildning ses som en självklar del i arbetet - även för våra vikarier! I vissa uppdrag ingår också fria sk. pedagogiska måltider.
Observera att din ansökan kan komma att läsas av den assistansberättigades företrädare, ev. av de andra personliga assistenterna samt av personal på kontoret.
Vi behåller din ansökan i 3 månader för ev. andra uppdrag, därefter strimlas den. Vill du ha din ansökan åter så skriv det direkt i din ansökan/mejla!
Om oss:
PERSONLIG ASSISTANSFÖRMEDLING har funnits sedan år 1996 och är därmed Jämtlands äldsta assistans företag! Vi håller till i en lokal på Frösö Strand, hus B, där vi har både vårt kontor och en stor samlingslokal för träffar/utbildningar.
Vi har tillstånd av IVO (Socialstyrelsen) att bedriva assistansverksamhet och naturligtvis har vi kollektivavtal (Fremia/Kommunal) för all personal hos oss !
Vill Du veta mer om personlig assistans och/eller om oss - se vår hemsida: www.persassis.com, vår Facebooksida; Personlig Assistansförmedling eller ring Annika Andersson på tel. 063-10 08 28 :)
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor