OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du som anställd är vårt företags viktigaste resurs!
OM TJÄNSTEN
Vi har nu flera lediga tjänster att erbjuda dig som är kvinna och som söker en ny utmaning i rollen som Personlig assistent till en av våra kvinnliga kunder!
Vi behöver såväl dig som är intresserad av en fast rad på schema (deltid/heltid) som dig som vill arbeta mer fritt som timvikarie vid sjukdom o dyl.
Vi har även lediga sommarvikariat kvar! (heltid/deltid/timvik)
Du får här möjligheten att göra skillnad i en gravt funktionshindrad kvinnas liv! Du erbjuds ett roligt och varierande arbete både vad det gäller arbetsuppgifter och arbetstempo, ingen dag är den andra lik.
Denna kund har dubbelbemanning dygnet runt, så är man alltid två assistenter som jobbar tillsammans. Dina arbetsuppgifter är att tillsammans med din kollega hjälpa henne med omvårdnad, intimhygien, förflyttningar, matlagning, hushållssysslor, kommunikation, m.m. Du hjälper till att utföra vardagsbestyr tillsammans med henne, såsom att laga mat, städa och tvätta, promenera, pyssla, mm.
Schemat kommer vara varierat med dagtid, kvällstid samt natt, vardagar såväl som helg.
Du kommer ingå i ett team av personliga assistenter utvalda av och för just din brukare. Det är därför otroligt viktigt att ha en god arbetsmoral, där alla ställer upp för varandra och kan arbeta med kort framförhållning vid behov, p.g.a sjukdom o dyl. Vi ser även att du är tillgänglig under sommaren och semesterperioderna.
Tillträde sker enligt överenskommelse men vi ser gärna att du kan börja inskolas omgående.
VEM SÖKER VI?
Du har ett genuint intresse och känsla för omsorg om människor, med ett professionellt förhållningssätt. Du har också ett flexibelt och självständigt arbetssätt och har lätt att anpassa dig till nya situationer. Du kan ta ansvar då du arbetar utifrån den enskildes behov. Du bör även ha god kompetens i dokumentation.
Övriga egenskaper hos dig som är bra i jobbet är ett gott humör, lugn, tålamod, och att du är ansvarstagande. Du måste kunna tala flytande svenska då detta är ett jobb där bra kommunikation är väldigt viktigt.
Det är naturligtvis en stor merit ifall du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans.
Eftersom vi värnar om våra kunders säkerhet och trygghet har vi därför som rutin att ta utdrag ur belastningsregistret på samtliga personer som anställs i företaget. Detta innebär att vi vid en anställning kommer begära ett registerutdrag från dig innan du får börja arbeta.
Rekrytering kommer påbörjas under ansökningsprocessen så vänta inte med att ansöka! Ange referensnummer OA23 i mejlets ämnesrad!
ATT ARBETA HOS OSS PÅ BRA ASSISTANS
Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av vårt branschanpassade kollektivavtal samt avtalspension. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss!
Bra Assistans har huvudkontor i Örebro men andra lokala kontor i Göteborg, Västerås och Stockholm. Vi har också kunder och anställda på andra orter runt om i hela landet.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor