OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi assistenter för tim-vik samt sommarjobb till en kvinnlig kund i Trollhättan!
Kunden är aktiv och tycker om att hitta på olika aktiviteter på sin fritid.
Ett krav är att du är simkunnig då badhuset besöks flera dagar i veckan.
Vi söker dig som är ansvarsfull och har en hög arbetsmoral.
Du ska vara flexibel, glad, positiv och fungera bra i ett team som ständigt arbetar för att ge kunden en så god livskvalitet som möjligt. På dagen så arbetar vi alltid två tillsammans, därför ställs det höga krav på att ha en god samarbetsförmåga.
Du ska kunna arbeta alla tider på dygnet, inklusive vaken natt.
Passen är i dagsläget förlagda tiderna 07.30-19, 08.30-20.10 och 20.00-07.35.
Ditt uppdrag
Kunden har ett omfattande omvårdnadsbehov och du kommer bland annat att arbeta med förflyttning, personlig hygien och personlig omvårdnad. För kundens hälsa är det viktigt att du som söker inte är rökare på arbetstid. Att arbeta som personlig assistent innebär att assistera den enskilde kunden och vara dennes förlängda arm, det vill säga att du hjälper kunden med vad denne inte klarar av att utföra själv. Det kan innebära att du hjälper till med allt från personlig omvårdnad, hygien och hushållssysslor till att följa med på olika aktiviteter och nöjen.
Ditt syfte
Är att stötta och underlätta vardagen för kunden och därmed skapa en meningsfull tillvaro. Arbetstiderna är anpassade efter brukarens behov och beslut, det är därför viktigt att du kan tänka dig jobba dag och kväll samt vaken natt.
Din bakgrund
Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som personlig assistent. För att lyckas i arbetet behöver du vara i god fysisk form då du kommer behöva klarar av att dra/köra rullstol och utföra olika förflyttningar. Utöver detta behöver du ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Det är även meriterande om du har kunskap om hjärnskador samt epilepsi. Som person är du empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation. Vidare bör du kunna vara flexibel och kan se möjligheter i eventuella förändringar. Dessutom behöver du vara lugn och kunna behålla lugnet och vara samlad i olika situationer som kan uppstå, och har förmågan att fokusera på rätt saker.
OBS! Ansökningar med videoinspelning kommer att prioriteras.
Ledorden för God Assistans är omtanke, enkelhet, öppenhet och inflytande. Vi är ett företag med stort hjärta och hög kompetens inom assistansyrket. Vidare betraktas engagemang och glädje som värdefullt, och att värna om våra medarbetare och förenkla tillvaron för våra kunder är kärnan för verksamheten. Vi strävar efter att uppnå bästa möjliga personliga bemötande, en hög tillgänglighet och snabb service. För närmre information, läs gärna mer på God Assistans hemsida, www.godassistans.se.
Vi har kollektivavtal och erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag upp till 4000 kr/år samt kontinuerlig utbildning.
I enlighet med God Assistans Policy tar vi in belastningsutdrag från ALLA anställda. Detta skall uppvisas innan anställning, detta skall uppvisas efter genomförd intervju.
Du beställer själv registerutdraget på polisens hemsida.
Blanketter - barn med funktionsnedsättning | Polismyndigheten (polisen.se)
Handlingar som styrker rätt att arbeta i Sverige måste uppvisas vid eventuell intervju:
- En svensk medborgare styrks t.ex. med pass eller personbevis från Skatteverket.
- Även EU/EES-medborgare har rätt att arbeta i Sverige. Medborgarskapet styrks t.ex. med pass eller uppehållskort.
- Tredjelandsmedborgare (utanför EU/EES) styrker sin rätt att arbeta i Sverige med beslut från Migrationsverket, UT-kort (både fram-och baksida) eller ett LMA-kort.
Vi som arbetsgivare får inte begära att handlingar som styrker rätten att arbeta i Sverige mejlas till oss.
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor